ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

روغن خراطین هندی بهتره یا ایرانی

363

روغن خراطین هندی بهتره یا ایرانی

اگر از طرفداران روغن خراطین هستید حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که از بین روغن خراطین هندی یا ایرانی کدام بهتر است؟ اگر به دنبال این هستید روغن خراطین هندی یا ایرانی را انتخاب کنید در این مقاله همراه ما باشید در این مقاله علاوه بر کمک به شما در انتخاب بین روغن خراطین هندی یا ایرانی به ارائه اطلاعاتی در مورد این روغن پرطرفدار نیز خواهیم پرداخت.

روغن خراطین هندی یا ایرانی

روغن خراطین هندی یا ایرانی کدام بهتر است؟ شکی نیست که بازار ایران در زمینه روغن خراطین بسیار پر رونق است و یکی از روغن های پرمصرف در ایران محسوب می شود. برخی از کشورهایی که در زمینه تولید این نوع روغن فعال هستند با توجه به بازار پر رونق ایرانی برای صادرات خراطین به کشورمان اقدام کردند که یکی از این کشورها هند می باشد به همین دلیل در حال حاضر روغن های خراطین هندی در بازار نیز موجود هستند. برخی از روغن ها وارداتی متاسفانه تقلبی بودند و در آنها از کورتون استفاده شده بود که به دلیل داشتن پارافین پف ایجاد می کرد که برای پوست مضر هم می باشد. و از آنجا که به دلیل داشتن کورتون رنگ شبیه خراطین هم دارد موجب گمراهی خریداران می شود. روغن خراطین در اصل ایرانی می باشد و معمولا روغن های خراطین ایرانی بسیار مرغوب می باشد، در صورتی که تمایل به خرید روغن خراطین هندی دارید حتما این روغن را از سایت ها و فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا محصول اصل را بدست آورید لذا در انتخاب بین روغن خراطین هندی یا ایرانی ابتدا معتبر بودن فروشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

روغن خراطین هندی یا ایرانی بخریم؟

روغن خراطین هندی یا ایرانی خرید کدام بهتر است؟ بطور کلی در بازار روغن خراطین چند نوع معروف از روغن خراطین وجود دارد که می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  •  خراطین دست ساز
  •  خراطین هندی اصلی
  • خراطین و زالو راگا
  • خراطین مگا
  • خراطین هندی ایرانی
  • خراطین نوشاد
  • خراطین راگا

بهترین روغن خراطین هندی یا ایرانی را می توانید از طریق سایت فروشگاهی ما خریداری کنید، از آنجا که روغن خراطین ایرانی و هندی موجود در سایت ما اصل هستند شما با توجه به نیاز خود می توانید خراطین هندی و ایرانی را خریداری کنید و از کیفیت آن لذت ببرید.

روغن خراطین

در حال حاضر استفاده از روغن خراطین بسیار زیاد شده است و با توجه به فواید بیشمار آن نیز هر روز بر دامنه استفاده از آن افزوده می شود روغن خراطین به یکی از پایه های ثبت وسایل آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است. بسیاری از روغن هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند پایه های گیاهی دارند اما روغن خراطین از یک نوع کرم بدست می آید این کرم خاکی با نام ایسنیا فتیدا شناخته می شود. یکی از ویژگی های جالب این کرم این است که در هر هفته تولید مثل می کند و دارای هفتاد درصد پروتئین می باشد که یک ویژگی خاص و فوق العاده می باشد. بالغ بر سه دهه است که از روغن خراطین در محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می گردد این روغن حاوی الاستین است که نقش اصلی را در حجم دندان به اندام های مختلف بدن ایفا می کند.

کاربردهای روغن خراطین

پیش از اشاره به بهتر بودن روغن خراطین هندی یا ایرانی لازم است که به کاربردهای روغن خراطین نیز اشاره شود، روغن خراطین به دلیل این که از کلاژن و الاستین بالایی برخوردار است نقش بسیار اساسی در برطرف کردن کمبود کلاژن بدن دارد. در صورتی که شما روغن خراطین هندی یا ایرانی اصل را خریداری کرده باشید از مزایای آن برخوردار خواهید شد مهمترین مزایای روغن خراطین موارد ذیل است:

  • روغن خراطین به عنوان یک حجم دهنده طبیعی محسوب می شود و از آن برای حجم دادن اندام های مختلف بدن می توانید استفاده کنید.
  • از آنجا که این روغن حاوی مقدار بالایی از کلاژن است یک محصول ایده آل برای از بین بردن چین و چروک های مختلف بدن، خصوصا چین و چروک صورت است.
  • در صورتی که به دردهای مختلف از جمله درد کمر، رماتیسم، مفصلی، عضلانی و... دچار هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از این روغن می باشد.
  • در صورتی که دچار ریزش مو و شوره سر هستید استفاده از روغن خراطین می توانید یه گزینه ایده آل باشد.
  • کسانی که ورزش بدنسازی و پرورش اندام انجام می دهند برای بهتر نتیجه گرفتن و رشد عضلات خود می توانند از خراطین بهره بگیرند.

 

شناخت روغن خراطین اصل

یکی از روش هایی که برای شناخت روغن خراطین اصل مورد توجه است و از گذشته نیز متداول بوده است، بررسی رنگ آن است. یکی از اعتقاداتی که در این زمینه وجود دارد این است که گفته می شود روغن خراطینی که اصل باشد باید رنگ قهوه ای یا قرمز داشته باشد اما رنگ روغن خراطین به هیچ وجه تضمین کننده کیفیت آن نخواهد بود بطور کلی روغن های خراطین بر دو پایه ساخته می شوند:

  • برپایه روغن زیتون:

رنگ این نوع روغن تیره یا قهوه ای سوخته است و دلیل آن هم استفاده از زیتون در ترکیب آن است، بیشتر روغن های خراطین بر این پایه تولید می شوند.

  • بر پایه روغن کنجد

استفاده از روغن کنجد به همراه خراطین نیز متداول است، روغن هایی که پایه کنجد دارد رنگ روشن تری دارند که متمایل به نارنجی کم رنگ می باشد. این نوع ترکیب سبب می شود تا پوست محل استفاده تیره تر شود.

نحوه مصرف روغن خراطین

اگر تصمیم به استفاده از روغن خراطین دارید توجه به دو نکته ضروری است اول اینکه شما با مصرف این روغن در یک دوره کوتاه مدت پاسخ مناسبی را در یافت نخواهید کرد لذا توصیه می شود که مصرف این روغن را ما بین 45 الی 60 روز ادامه دهید هر چقدر مدت زمان مصرف بیشتر باشد شما نتیجه بهتری را خواهید گرفت. دوم اینکه نحوه مصرف این روغن بسیار اهمیت دارد لذا توصیه می شود که شب و قبل از خواب مورد استفاده قرار می گیرد که از تاثیر بیشتری برای رشد برخوردار خواهد بود، مصرف آن هر 24 ساعت یکبار انجام پذیرد. پس از مصرف روغن خراطین در مدت سه هفته کم کم اثرات آن ظاهر می شود، مقدار سی میلی گرم از خراطین را در یک دوره یک ماه مصرف کنید و اگر به دنبال ماندگاری طولانی مدت اثر آن و پایداری اش می باشد سه دوره باید مصرف کنید.

شرایط نگهداری روغن خراطین

روغن خراطین نیازمند شرایط خاصی برای نگهداری نیست اما توصیه می شود که آن را در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید ماندگاری آن در برابر نور خورشید به مدت دو الی سه ساعت باعث خواهد شد که رنگ آن تغییر پیدا کند که به دلیل دو فاز بودن آن نیست. همچنین از نگه داشتن آن در یخچال نیز خودداری کنید، بهترین مکان مناسب کابینت می باشد که هم دمای مناسبی دارد و هم در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/02/13

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.