ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

3 خواص شگفت انگیز روغن شترمرغ برای استخوان

586

3 خواص شگفت انگیز روغن شترمرغ برای استخوان

روغن شترمرغ یکی از روغن های طبیعی مورد استفاده است که خواص شگفت انگیزی دارد. از خواص روغن شترمرغ این است که دردهای ناشی از مفاصل زانو، دردهای عضلانی و اثرات زخم و کبودی را به تدریج بهبود می بخشد و علاوه بر این خواص دیگری نیز دارد که در ادامه این مطلب به آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

رفع درد زانو

ممکن است تا به حال دچار درد و یا گرفتگی عضلات شده باشید. این اتفاق معمولا به دلیل تحرک و ورزش بوده و بیشتر مواقع بعد از چند روز کاهش یافته و از بین می رود. اما اگر دچار آرتروز یا دردهای سیاتیکی عضلانی هستید می بایست محتاط تر باشید. گاهی ممکن است این درد در مفاصل زانو باشد که باید بیشتر آن را جدی گرفت، زیرا زانو نقش مهمی را در حفظ تعادل بدن دارد و وزن بدن بر روی آن است.

برخی از دردهای مفصلی با نرمش های مخصوص و مراقبت هایی که پزشک توصیه می کند به مرور کمتر می شوند. اما گاهی ممکن است کمک بیشتری شود تا از درد مفصل زانو خلاص شوید. روغن شترمرغ یکی از موادی است که با ماساژ دادن مقداری از آن روی زانو می توانید به دردهای مفصلی زانوی خود التیام ببخشید.

به طور کلی ماساژ دادن بدن با روغن از زمان های دور یکی از راه کارها برای کاهش و التیام دردهای بدن بوده است. روغن شترمرغ دارای خواص ویژه ای می باشد که می تواند نیاز به انواع داروهای شیمیایی و مسکن ها را برای درد زانو از بین ببرد و با ماساژ دادن مقداری از آن بر روی مفصل زانو می توانید کاهش درد و باز شدن مفاصل را احساس کنید.

رفع درد عضلات و مفصل ها

در بیشتر مواقع هنگامی که افراد از درد مفاصل رنج می برند اولین راهکاری که به ذهن شان می رسد مصرف داروهای شیمیایی برای التیام درد است. اما گاهی لازم است قبل از مصرف این نوع داروها مطالعه ای بر روی خواص روغن های طبیعی داشته باشید تا بتوانید برای رفع درد مفاصل به روش های سنتی و طبیعی که می تواند تاثیر دوچندان در التیام بخشیدن به درد مفاصل داشته باشد  روی بیاورید.

روغن شترمرغ خاصیت ویژه ای در نفوذپذیری و رفع التهابات عضلات بدن دارد. به گونه ای که بدون نیاز به اذیت کردن سیستم گوارشی خود با داروهای شیمیایی و قرص های مسکن، می توانید مقداری از این روغن را بر روی عضلات ملتهب بمالید و ماساژ دهید. این روغن درمان موثری برای دردهای ناشی از گرفتگی عضلات، رگ به رگ شدن، کشیدگی و آرتروز دارد.

درمان زخم و کبودی روی استخوان

اگر مقداری از روغن شتر مرغ را بر روی کبودی روی بدن و یا زخم بوجود آمده در قسمت های مختلف بدن ماساژ دهید، به مرور اثرات  کبودی و زخم از بین خواهد رفت. علاوه بر این گرفتگی عضلات سطحی پوست را می توانید با استفاده از این روغن تا حدود زیادی کاهش دهید و از بین ببرید. استفاده از روغن شترمرغ به همراه نرمش مفاصل و یا عضلات آسیب دیده می تواند روند درمان را سرعت ببخشد و نتیجه بهتری دریافت کنید.

برخی دیگر از مصارف روغن شترمرغ

از دیگر خواص این روغن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لایه بردار، از بین رفتن چین و چروک و جوان کننده پوست

مفید برای تقویت و رشد  ناخن ها

مفید برای ماساژ، افزایش جریان خون و کاهش دردها عضلانی

جلوگیری از خشکی پوست

مفید برای بهبود سلول های از بین رفته بدن

برطرف کردن جوش و لک های پوستی

املاح موجود در روغن شترمرغ

مواد معدنی طبیعی نیز در روغن شترمرغ موجود است که عبارتند از:

ویتامین های A و E : جهت ترمیم کردن پوست و حاوی آنتی اکسیدان های مفید.

امگا3، امگا6، امگا 9 : امگا 3 چربی مفید برای بدن را مهیا می کند و امگا 6 نیز به حفظ سلامت بدن و کاهش دردهای مفصلی که در بالا ذکر شد کمک می کند. بعلاوه امگا 9 حاوی موادی جهت بازسازی پوست و سلولهای مرده پوستی است.

طریقه مصرف پیشنهادی روغن شترمرغ

بهتر است بدانید که روش درمان قطعی برای بیماری هایی نظیر مشکلات عضلانی و بیماری های پوست وجود ندارد. اما با مراقبت مداوم و استفاده از موادی که به بهبود آن ها کمک می کند می توانید به مرور این بیماری ها را مداوا کنید و کنترل بهتری بر روی روند بهبودی خود داشته باشید. روغن شترمرغ با توجه به سن بیمار و نیازی که برای آن از این روغن استفاده می کند، ممکن است متفاوت عمل کند و قدرت نفوذ آن و روند بهبود نیز متفاوت باشد.

در این جا به چندی از طریقه های مصرف روغن شترمرغ اشاره خواهیم نمود:

اگر روی سطح پوست خود دچار خراشیدگی، سوختگی و... هستید بهتر است هر روز و روزی سه مرتبه از آن استفاده کنید. پس از مدنی اثر زخم بسیار کمرنگ خواهد شد.

اگر پوست خیلی خشکی دارید و کرم های متنوعی را نیز تا به حال استفاده کردید و نتیجه ای نگرفتید توصیه می شود بعد از استحمام، نواحی خشک بدن تان را با این روغن چرب کنید تا خشکی پوست از بین برود. بعلاوه اگر از ترک های پا و پاشنه رنج می برید، استفاده از این روغن دو مرتبه در روز، بسیار مفید خواهد بود و نتیجه آن را می توانید کمتر از یک هفته مشاهده نمایید.

اگر دارای جوش و یا لک های پوستی هستید باید بدانید که روند درمان ممکن است کمی طولانی تر باشد. بهتر است به مدت سه هفته صورت خود را پس از شستن و تمیز کردن با روغن شترمرغ حدودا یک تا دو دقیقه ماساژ دهید. برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حداکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/01/14

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.