ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

بادکش درمانی چه فایده ای دارد؟

157

بادکش درمانی چه فایده ای دارد؟

بادکش درمانی چیست

بادکش درمانی یک روش درمانی سنتی است که می تواند به جای انرژی درمانی استفاده شود. این نوع درمان از چین منشا گرفته، اما اکنون در کشورهای دیگری مانند هند و ایران که به طب سنتی علاقه مند هستند، استفاده می شود. بادکش درمانی از دیرباز طب سنتی در بین مردم ایران محبوبیت خاصی داشته است و بسیاری از افراد توانسته‌اند با این روش کهن بیماری‌های خود را درمان کنند؛ از این جهت درمان بیماری‌ها با دستگاه‌های بادکش طرفداری‌های بسیار زیادی را پیدا کرده است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بادکش درمانی چیست و چه مزیتی برای بدن دارد؟ در ادامه این مقاله از محلول به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید. بادکش درمانی طب سنتی از دیرباز در بین ایرانیان رواج داشته است و بسیاری از مردم توانسته اند بیماری های خود را به این روش سنتی درمان کنند. در نتیجه استفاده از دستگاه های بادکنکی برای درمان بیماری ها بسیار رایج شده است. شاید از خود بپرسید که بادکش درمانی چیست و چگونه می تواند به بدن شما کمک کند. ما در بخش بعدی این مقاله به تمام سوالات شما از این تصمیم خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید

آشنایی با بادکش درمانی

طب سنتی راه های زیادی برای افزایش جریان خون دارد که یکی از موثرترین آنها بادکش درمانی یا داک خشک است. مکش با کمک فنجان هایی از چوب، شیشه یا سرامیک که روی پوست قرار می گیرد انجام می شود. جریان خون در بدن با مکیدن پوست با این فنجان ها بهبود می یابد و به قول چینی ها جریان (چی) یا به اصطلاح جریان زندگی را بهبود می بخشد. در این نوع درمان، خون فرد در زیر فنجان جمع می شود و باعث ناراحتی می شود. با کاهش تنش عضلانی، گردش خون را بهبود می بخشد. سلول‌های بدن با بالون درمانی شروع به بازیابی و بازسازی می‌کنند که نقش مهمی در بهبود جسمانی انسان دارد. بدن شروع به ساخت بافت های همبند و رگ های خونی می کند و با ترمیم سلول ها به کمک این روش درمانی از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند، به همین دلیل است که اکثر افراد این روش درمانی با کیفیت را انتخاب می کنند.

چند نوع بادکش درمانی وجود دارد؟

در گذشته از شاخ حیوانات برای انجام بادکش استفاده می شد. به مرور زمان از فنجان های چوبی یا سفالی استفاده می کردند و با حرارت دادن آنها می توانستند اکسیژن را خارج کنند و باعث مکیدن پوست و جمع شدن خون در زیر لیوان ها می شدند. لیوان ها را روی آتش آماده می کردند و روی پوست می گذاشتند و می مکیدند تا لیوان خنک شود. اما با پیشرفت علم امروزه این نوع درمان با کمک فنجان های شیشه ای، فیانس یا چوبی که مخصوص این کار طراحی شده اند انجام می شود. بادکش درمانی را می توان با یکی از دو روش انجام داد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم:

بادکش درمانی خشک

از روش های استاندارد ذکر شده در بالا برای درمان بیماری به این روش استفاده می شود و عمل ساکشن تنها با قرار دادن فنجان ها روی پوست انجام می شود.

بادکش درمانی تر

پس از ساکشن، یک فنجان روی پوست بیمار گذاشته می شود و خراش کوچکی روی پوست ایجاد می شود تا خون اضافی بدن به صورت درمانی بیشتر خارج شود. این خراش زیاد بزرگ نیست و خونریزی قابل کنترل است. ذکر این نکته ضروری است که برای انتخاب نوع بادکش درمانی باید با پزشک مشورت کنید و بر اساس یافته های او درمان را شروع کنید. این روش فقط باید توسط پزشک انجام شود و آن را در موسسه غیر معتبر انجام ندهید.

چگونگی انجام بادکش درمانی توسط پزشک

بادکش درمانی در طب سنتی به دو روش مدرن و سنتی استفاده می شود. اکسیژن فنجان با سوزاندن کاغذ یا برگ درختان به روش سنتی از بین می رود و فنجان به سرعت روی پوست قرار می گیرد. با قرار دادن فنجان روی پوست، ناحیه زیر لیوان قرمز شده و منبسط می شود و این واکنش با تغییراتی در رگ های خونی ایجاد می شود. به جای استفاده از آتش برای تخلیه اکسیژن به فنجان، درمان با بادکش فعلی از تجهیزات طراحی شده ویژه استفاده می کند. این دستگاه ها شامل یک محفظه فنجانی شکل با یک پمپ متصل هستند. هوا از محفظه ها خارج می شود و پوست و ماهیچه ها را به داخل فنجان می کشد. فنجان خشک نیازی به بریدن پوست ندارد. در عوض، فنجان ها به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست قرار می گیرند و پس از آن از بدن خارج می شوند. اما در روش مرطوب اینطور نیست و وقتی کاپ ها برداشته می شوند، خراش کوچکی روی پوست ایجاد می شود تا خون اضافی از بین برود. پس از غرق شدن با شیشه، زخم ها برای جلوگیری از عفونت پیچیده می شوند و تغییراتی مانند کبودی تا 10 روز در بدن احساس می شود. در صورت مشاهده چنین تغییراتی نگران نباشید. آنها عوارض جانبی طبیعی هستند. در برخی موسسات پزشکی از حجامت همراه با طب سوزنی استفاده می شود. توصیه می کنیم 2 تا 3 ساعت قبل از درمان از خوردن غذا خودداری کنید و درمان را با معده خالی شروع کنید تا مطمئن شوید که بادکش درمانی شما به درستی کار می کند.

مزایای بادکش درمانی برای بدن

بادکش درمانی می تواند برای درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف استفاده شود، اما رایج ترین کاربرد آن برای رفع ناراحتی عضلانی است. این شکل از درمان علاوه بر رفع ناراحتی عضلانی می تواند برای درمان مشکلات گوارشی، بیماری های پوستی و حتی پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان استفاده شود. محققان در سال 2012 135 نفر را که این نوع درمان را داشتند مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که می توان از بادکش درمانی برای درمان شرایط زیر استفاده کرد.

  • زونا • فلج صورت • تنگی نفس • سرفه • دیسک کمر • آکنه و جوش‌های صورت • درمان اختلال در مهره‌های گردن و کمر

سم زدایی بدن به وسیله بادکش درمانی

بادکش درمانی یکی از ساده ترین و پرکاربردترین روش های درمانی است که در شرایط مختلف قابل استفاده است. با این روش درمانی می توانید بدن خود را سم زدایی کرده و آن را از سموم خطرناک دور نگه دارید. سیستم ایمنی تمام سموم دفع شده از بدن را با بادکش درمانی تقویت می کند. برای سم زدایی بدن با بادکش درمانی باید شیشه را خیس کنید تا تمام سموم از بدن محو شوند و بدنی تمیز و بدون مواد شیمیایی خطرناک داشته باشید.

خواص بادکش درمانی برای پیشگیری از بیماری و کاهش التهابات بدنی

همانطور که قبلا ذکر شد، بادکش درمانی یکی از موثرترین تکنیک ها برای حفظ سلامت جسمانی است. اگر به طور منظم از این روش درمانی استفاده کنید، بدن شما همیشه در بهترین حالت خود خواهد بود و از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می شود. حفظ بدن و تقویت سیستم ایمنی به جلوگیری از پیشرفت بیماری های ناشی از سیستم ایمنی ضعیف یا خودایمنی کمک می کند. علاوه بر این، با استفاده از دستگاه های بادکنکی و تقویت سیستم ایمنی بدن، آمادگی لازم برای مبارزه با بیماری در صورت ابتلا به بیماری را دارد. شما می توانید با بادکش درمانی تاثیر مفیدی در کاهش التهاب بدن و در نتیجه از بین بردن سوزش پوست داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این روش، توانایی آن در کاهش ناراحتی های ناشی از بیماری های پوستی و همچنین درمان بیماری هایی مانند آکنه و اگزما است. استفاده از روش های خام و سختگیرانه برای مقابله با بیماری های پوستی دیگر با بادکش درمانی ضروری نیست.

بادکش درمانی برای بهبود گردش خون و عملکرد کلیه

تمام شریان‌های مسدود شده و لخته‌های خون در رگ‌ها با درمان با بالون برداشته می‌شوند و بدن سلول‌ها را بازسازی می‌کند. این باعث افزایش گردش خون و جریان خون به بافت ها می شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا از این روش سود زیادی خواهند برد و ما از آنها می خواهیم که برای حفظ سلامت بدن خود به طور منظم از آن استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای بادکش درمانی برای کلیه ها این است که کار کلیه ها دفع سموم و مواد معدنی سمی از بدن است و فنجان ها در این فرآیند از کلیه ها حمایت می کنند. سلامت کلیه ها و سایر اندام های بدن هنگام استفاده از این روش درمانی بسیار موثر تضمین می شود.

نحوه استفاده از بادکش درمانی برای سلامت قلب و عروق

کنترل کلسترول خون یکی دیگر از مزایای قابل توجه درمان با بادکش است. در نتیجه می توان استنباط کرد که حجامت می تواند از حملات قلبی و سایر اختلالات قلبی و عروقی جلوگیری کند و استفاده از این روش خطر سکته را کاهش می دهد. بالون درمانی رگ های خونی را تحریک می کند، از لخته شدن خون در رگ ها و در نتیجه جلوگیری از سکته جلوگیری می کند.

مزایای بادکش درمانی برای دیابت چیست؟

دیابت یک بیماری شایع و جدی در بدن است که در صورت عدم درمان، عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. قطع شدن انگشتان دست و پا به دلیل خون رسانی ناکافی یکی از شایع ترین عواقب دیابت است. خون رسانی به این بافت ها با استفاده از بادکش درمانی و افزایش جریان خون و جلوگیری از قطع این اندام ها بهبود می یابد. دیابت پرخطر را می توان با ترکیب مدیریت بالون با مدیریت قند خون اجتناب کرد.

خواص بادکش درمانی برای بدن

بادکش درمانی چندین مزیت برای سلامتی دارد که می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های مختلف کمک کند. ما در قسمت های قبلی به برخی از ویژگی های متمایز فنجان ها پرداختیم و اکنون به موارد دیگری می پردازیم. در اینجا برخی از مزایای دیگر بادکش درمانی آورده شده است:

  • کاهش درد
  • کاهش سردرد
  • آرامش بخش بودن
  • بهبود و افزایش سوخت و ساز بدن
  • تحریک جریان خون

عوارض بادکش درمانی برای بدن چگونه است؟

برخلاف سایر روش های درمانی، بادکش درمانی اثرات نامطلوب کمی بر بدن دارد و بیشتر این اثرات نامطلوب در هنگام سیل رخ می دهد و سپس به سرعت فروکش می کند. برخی از افراد عوارض جانبی رایجی مانند سرگیجه، حالت تهوع، لرز و سایر علائم داشته اند که جای نگرانی نیست. کاربر ممکن است در محل قرار دادن فنجان ها در طول درمان با بالون، ناراحتی یا کبودی داشته باشد. این عوارض معمولا پس از 10 روز ناپدید می شوند. اگر حجامت توسط فردی انجام شود که آموزش ندیده باشد، ممکن است فرد زخم های عمیقی ایجاد کند یا زخم ها را ترمیم نکند و منجر به عفونت و عدم التیام زخم شود. در صورت مشاهده عفونت در محل برش، در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. خطر دیگری که برای بیمار وجود دارد، باقی ماندن اسکارها و کبودی های ایجاد شده توسط روش درمانی با بالون است. برای به حداقل رساندن اثرات نامطلوب، پس از بادکش درمانی، بهتر است محل درمان، نظافت شخصی و محیط را بررسی کنید. بادکش درمانی اغلب توسط غیر پزشکان به روش سنتی انجام می شود، زیرا یک روش سنتی و قدیمی است. بنابراین، بررسی تمیزی خود قبل از درمان بسیار حیاتی و ضروری است.

پیش از بادکش درمانی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

قبل از انجام بالون درمانی، باید نکات و دستورالعمل های زیر را مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

  1. برخی از بیماران با پوست حساس ممکن است در طول درمان با بالون احساس ناراحتی کنند. بهتر است قبل از شروع درمان مشکل خود را با پزشک خود در میان بگذارید.
  2. درمان با بالون می تواند باعث ناراحتی، تحریک و تورم در افراد مبتلا به پوست آلرژیک شود. توصیه می شود این افراد از عینک خودداری کنند.
  3. در مورد داک حتما به کلینیک معتبر مراجعه کنید.
  4. زنان باردار و شیرده و همچنین افراد مبتلا به کم خونی از بادکش درمانی اجتناب کنند.

جمع بندی در این پست به بادکش درمانی و انواع مختلف بادکش درمانی مرطوب و خشک پرداختیم. یکی از رایج ترین درمان ها برای پاکسازی بدن، کاهش التهاب، تقویت گردش خون و درمان دیابت بادکش درمانی است. آیا تجربه بالون درمانی برای کاهش وزن، فتق دیسک کمر، کاهش چربی یا نوشابه بدن را دارید؟ لطفا نظرات خود را در فضای زیر بگذارید.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/08/11

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.