ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

راه حل صبح زود بیدار شدن

304

راه حل صبح زود بیدار شدن

نداشتن خواب کافی یکی از عمده معضلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از مردم را گرفته است. افراد زیادی هستند که باید در زندگی روزمره شان صبح زود بیدار شدن را بگنجانند از سویی نیز بایستی شب ها زودتر بخوابند. اما برخی با اختلالات خواب مواجه اند و نمی توانند خواب کافی داشته باشند. در ادامه راه حل زود بیدار شدن و رفع این اختلالات خوابی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

بی خوابی مضرترین سم برای بدن

بدن انسان دارای حساسیت های بالایی است. حساسیت هایی که می توانند انسان را با بیماری هایی مواجه کنند. بی خوابی نیز یکی از این معضلات است. امروزه افراد با پیشرفت تکنولوژی بیشتر وقت شان را پای گوشی، لپ تاپ و تلویزیون می گذرانند و به همین دلیل برنامه ی خواب شان ناخودآگاه به هم می ریزد. از طرفی نیز صبح زود بیدار شدن اجباری برای رفتن سر کار و رسیدگی به امور روزمره نیاز آن ها را به خواب دو چندان می کند. این بی خوابی موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، پیری زود رس در پوست، ریزش مو، اختلال در سیستم گوارش و ترشح نشدن هورمون های مفید بدن می شود.  افزایش دردهای عضلانی و پوکی استخوان نیز یکی دیگر از مضراتی است که به دلیل بی خوابی و نداشتن خواب کافی به سراغ انسان می آید. اما راه حل این مشکلات چیست؟ در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

چند راه حل برای صبح زود بیدار شدن

ایجاد تغییرات در زمان بیدار شدن نیازمند وقت کافی و برنامه ریزی است. از لحاظ علمی ساعت بدن برای اینکه به کاری عادت کند بایستی چندین بار و پشت سر هم آن را انجام دهد. بنابراین اگر شما مدتی به صبح زود بیدار شدن عادت کنید دیگر نگرانی ایی از این بابت نخواهید داشت.  مکانیزم بدن به گونه ایی است که نیاز مبرم به خواب و استراحت دارد. به همین جهت باید مواردی را رعایت کرد که منجر به خوابیدن به موقع در شب و صبح زود بیدار شدن شوند. اما چه کاری بایستی انجام داد تا ساعت بدن را تنظیم کرد؟ استفاده از کافئین، نور خورشید، ساعت زنگدار و تغذیه ی مناسب همگی از جمله راهکار های صبح زود بیدار شدن هستند. اما این ها نیز  به خواب کافی و زود خوابیدن در شب بستگی دارند. برای اینکه از شر اختلالات خوابی راحت شوید بایستی مشکلات زیر را برطرف کنید:

خلاص شدن از شر مشکلات گوارشی و عضلانی

مشکلات گوارشی یکی از عمده دلایلی است که خواب شب را به هم می ریزد. اسید معده، ورم معده، گلو درد و مشکل روده یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد مختلف را نصف شب ها از خواب بیدار می کند. برای درمان این دسته از مشکلات گوارشی و تقویت سیستم گوارشی روغن آرگان یکی از بهترین داروهای گیاهی است. مصرف روغن آرگان به صورت خوراکی شما را از شر بیشتر مشکلات گوارشی نجات می دهد. به این ترتیب خواب منظمی را خواهید داشت. همچنین روغن آرگان برای کسانی که احساس کرختی در مفصل ها و عضلات شان دارند گزینه ی ایده آلی است. این دسته از افراد اغلب به دلیل درد های عضلانی خواب نامنظمی را دارند. اما اگر شب ها قبل از خواب مفاصل شان را با روغن آرگان ماساژ دهند، خوابی آرام را خواهند داشت.

تنظیم فشار خون و تاثیر آن بر سحر خیزی

گردش خون منظم  می تواند تاثیر بسزایی در صبح زود بیدار شدن داشته باشد. فشار خون بالا موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی و در نتیجه دیر خوابیدن می شود. یکی از طبیعی ترین روش ها برای تنظیم فشار خون که عاری از عوارض جانبی نیز هست، روغن زالو می باشد. گردش خون به کمک روغن زالو به حالت نرمال بر می گردد و در نتیجه شما می توانید خواب منظمی را داشته باشید. طب سنتی نیز این خاصیت روغن زالو را تایید کرده است، طریقه ی مصرف نیز به این صورت است که هر شب قبل از خواب بدن خود را با روغن زالو ماساژ دهید تا گردش خون پایداری داشته باشید. این کار می تواند شما را از سکته ی مغزی و قلبی دور کند و ریتم خواب منظمی به شما ببخشد. همچنین کسانی که با بیماری های قلب و عروق دست و پنجه نرم می کنند می توانند از این روغن برای تسکین دردهای شبانه استفاده نمایند.  

داشتن آرامش ذهنی قبل از خواب

برای اینکه روز خوبی را در عین صبح زود بیدار شدن داشته باشید، بایستی شب را توام با آرامش سپری کنید. نوشیدن دمنوش هایی همچون دمنوش بابونه می تواند در رسیدن شما به این امر کمک کند. اگر چند قطره روغن سیاه دانه به دمنوش اضافه کنید یقینا خوابی آرام را خواهید داشت. روغن سیاه دانه موجب برطرفی مشکلات معده و اعصاب می شود. صبح زود بیدار شدن و شروع یک روز پر انرژی نیز ملزوم به این است که خواب کافی را در عین داشتن شرایط جسمانی ایده آل داشته باشد. مصرف این داروهای گیاهی و دمنوش ها صد برابر بهتر از قرص های خوابی است که همراه با عوارض جانبی برای برای بدن هستند. حداقل مزیتی که این داروهای گیاهی دارند این است که ریتم خواب را منظم می کنند و از لحاظ جسمی انرژی و نشاط مضاعف تری را برای صبح زود بیدار شدن به آدم می بخشند.

رفع استرس و اضطراب باعث صبح زود بیدار شدن می شود

برای اینکه نسبت به رفع اختلال خواب تان اقدام کنید بایستی علائم آن را بدانید. در بیشتر موارد تنها چیزی که مانع از صبح زود بیدار شدن می شود اختلالات خوابی است که به دلایل مختلف پیش می آیند. دیدن خواب های پریشان، فکر هایی که آخر شب به سراغ آدم می آیند و استرس و اضطرابی که به خاطر مشکلات زندگی وجود دارند همه و همه مانع از به موقع خوابیدن و داشتن خوابی راحت می شوند. بعضا این استرس ها باعث دیدن کابوس های شبانه و خواب های وحشتناک می شوند که تا مدتی خواب شب را از آدم می گیرند. روغن چهل گیاه یکی از بهترین روغن هایی است که باعث تقویت اعصاب و کاهش فشارهای عصبی می شود. علاوه بر اینکه روحیه ی آدم را سرشار از انرژی می کند باعث بهبود دردهای عضلانی نیز می گردد. این خواص فقط در روغن چهل گیاه اصل وجود دارند که فقط در فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. مواردی که در بالا ذکر شدند نه تنها می توانند در سحر خیزی شما تاثیر بسزایی داشته باشند بلکه به مرور سلامت اولیه را نیز به بدن تان بر می گردانند. اما همه ی این موارد در گرو این است که از داروی گیاهی های اصل استفاده شود. چرا که آمار نشان می دهد نود و نه درصد از کسانی که از داروهای گیاهی اصل استفاده کرده اند نتایج مطلوبی را دریافت نموده اند که به مرور باعث تغییر در زندگی روزمره و خواب منظم آن ها شده است. اما چگونه بدانیم که این داروها اصل هستند؟ کافی است که فروشگاه های برتر در زمینه ی داروهای گیاهی را جستجو کنید و نظرات مخاطبین و بازخوردهایی که نسبت به استفاده از محصولات شان داشته اند را مطالعه نمایید.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/02/24

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.