ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش مو

861

نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش مو

روغن آرگان که از میوه درخت آرگان گرفته می‌شود، در سالیان اخیر به یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی ارگانیک تبدیل شده و کشور مراکش که بزرگ‌ترین تولیدکننده این روغن در سراسر جهان است، میزان تولید روغن آرگان خود را به چیزی نزدیک به دو برابر رسانده است. روغن آرگان سرشار از ویتامین E است و برخورداری از این ویتامین باعث شده تا از این محصول برای مراقبت از پوست و مو استفاده شود و بسیاری از افراد این محصول ارگانیک آرایشی را در فهرست محصولات مراقبت پوست و موی خود بگنجانند. ریزش مو یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد دچار آن هستند و یکی از دلایل بروز این مشکل، کمبود ویتامین E در بدن فرد است؛ استفاده از روغن آرگان می‌تواند ویتامین ای لازم برای بهبود وضعیت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو را فراهم آورد و تا حد زیادی مشکل ریزش مو را درمان نماید. در این مطلب از وب‌سایت محلول بنا داریم تا به نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش مو بپردازیم و موضوعات مرتبط با استفاده از روغن آرگان را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین، اگر شما نیز علاقه‌مندید تا در این رابطه اطلاعاتی به دست آورید، نگاه زیبای خود را تا پایان این مطلب به ما هدیه دهید.

آیا روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری می‌کند؟

همان‌طور که اشاره شد، روغن آرگان سرشار از ویتامین E است و از همین رو، می‌تواند از ریزش یا شکستن مو جلوگیری و رویش مو را بهبود ببخشد. باتوجه‌به وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب در ترکیبات روغن آرگان، استفاده از این روغن در بخش ریشه و ساقه مو باعث می‌شود تا موی شما مرطوب باقی بماند و در برابر رادیکال‌های آزاد و آرایش مو آسیب کمتری را متحمل شود. این مرطوب باقی‌ماندن و کاهش آسیب‌های مو می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند. البته باید اشاره کنیم که در برخی از موارد ریزش ناشی از استرس، مشکلات ژنتیکی و... است که در این صورت شما برای درمان ریزش موی خود می‌بایست با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان ریزش مو با استفاده از روغن آرگان

اگر علت ریزش موی شما ناشی از مشکلات ژنتیکی، استرس و... نباشد، می‌توان با استفاده از روش‌های سنتی و روغن‌های آرایشی و درمانی، ریزش مو را درمان کرد. در برخی موارد ریزش مو به دلیل بیماری‌هایی مانند اگزما، آلوپسی، درماتیت و... صورت می‌پذیرد و در برخی موارد نیز آلودگی هوا، کمبود ویتامین و... باعث این اتفاق تلخ می‌شوند. استفاده از روغن آرگان می‌تواند با رطوبت‌دهی، تنظیم جریان خون و تسکین پوست کف سر شما، ریشه‌های مو شما را تقویت کند و میزان پایداری و رشد موهای شما را بهبود ببخشد. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه و میزان استفاده از روغن آرگان برای درمان ریزش موهای شما می‌پردازیم.

درمان بیماری‌های ریزش مو مانند آلوپسی با استفاده از روغن آرگان:

یکی از بیماری‌هایی که باعث ریزش مو می‌شود، آلوپسی نام دارد. این بیماری با ایجاد اسکار بر روی پوست سر باعث ریزش مو می‌شود و اگر فرد اقدامی برای درمان آلوپسی انجام ندهد، آن بخش از سر که در آن اسکار تشکیل شده است، به طور کامل با ریزش مو مواجه خواهد شد. برای درمان این بیماری می‌توان از روغن آرگان استفاده کرد؛ زیرا روغن آرگان باعث ترمیم بافت اسکار می‌شود و با افزایش گردش خون می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد موهای شما کمک کند. برای استفاده از روغن آرگان برای درمان آلوپسی تنها کافی است تا چند قطره از این روغن را بر روی کف سر خود بریزید و به مدت ده دقیقه این روغن را بر روی کف سر خود ماساژ دهید.

لایه‌برداری پوست سر با استفاده از روغن آرگان:

از دیگر عوامل ریزش مو می‌توان به درماتیت، شوره سر، اگزما و... اشاره کرد. اگر قصد درمان این دسته از عوامل ریزش مو را دارید، می‌بایست پوست سر خود را لایه‌برداری کنید.  پاک‌سازی و لایه‌برداری پوست کف سر با استفاده از روغن آرگان ممکن است و استفاده از این روغن باعث کاهش تولید سبوم خواهد شد. ضمناً لایه‌برداری پوست کف سر باعث می‌شود تا چربی‌های اضافه‌ای که بر روی پوست شما تجمع کرده‌اند و باعث عدم کارایی درست فولیکول‌ها می‌شوند نیز از بین بروند و موهای شما از آسیب‌هایی مانند نازک شدن و شکستن به‌دور بمانند. با استفاده از روغن آرگان و ماساژ چند قطره از آن بر روی کف سر می‌توانید میزان چربی‌های موجود بر روی کف سر خود را کاهش دهید، کارایی فولیکول‌ها را تقویت کنید و از ریزش موهای خود جلوگیری نمایید.

برطرف‌کردن خشکی پوست سر با استفاده از روغن آرگان:

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث ریزش مو شود، خشکی پوست سر است. روغن آرگان به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب و کاروتن‌ها می‌تواند خشکی پوست سر را برطرف نماید و از ریزش مو جلوگیری کند و موهای شما را تقویت کنید. شما می‌تواند با استفاده از روغن آرگان خشکی پوست سر را رفع نمایید و شرایط را برای تقویت ریشه‌های مو، نرم شدن ساقه مو و درخشندگی بیشتر موهای فراهم آورید.

جبران ریزش موهای ناشی از مصرف شامپوهای شیمیایی با استفاده از روغن آرگان:

در برخی از موارد موهای فرد به دلیل استفاده از شامپو شیمیایی نامناسب و غیراستاندارد دچار ریزش می‌شود و یکی از روش‌های ترمیم موهای فرد، استفاده از روغن آرگان است. روغن آرگان به دلیل برخورداری از ویتامین E باعث سلول‌های آسیب‌دیده پوست سر فرد را تحریک می‌کند و با تحریک فولیکول‌ها و عملکرد بهتر آنها، آسیب‌هایی که به موهای فرد وارد شده است، جبران می‌شود. ضمناً ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث می‌شود تا از ریزش مو نیز جلوگیری شود.

رفع ریزش مو ناشی از تغییرات آب‌وهوا با استفاده از روغن آرگان:

تغییرات آب‌وهوایی نیز می‌تواند باعث ریزش موی فرد شود و در این صورت، شما می‌توانید با استفاده از روغن آرگان تأثیرات آب‌وهوایی را بر روی موهای خود خنثی کنید. استفاده از روغن آرگان طبیعی و اصل می‌تواند باعث شود تا موهای شما صرف‌‌نظر از شرایط آب‌وهوایی همواره سالم، شاداب و درخشان باقی بماند و دچار ریزش نشود؛ بنابراین، توصیه می‌شود تا همواره برای جلوگیری از ریزش و آسیب‌دیدگی‌های مو خود از روغن آرگان استفاده نمایید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان و جلوگیری از ریزش مو

حال که از خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان برای جلوگیری از ریزش مو مطلع شدید، شاید برایتان سؤال پیش‌آمده باشد که به چه شکلی باید از این روغن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. در این بخش بنا داریم تا به بررسی نحوه استفاده از روغن آرگان برای درمان و جلوگیری از ریزش مو بپردازیم و روش استفاده از این روغن را به طور مفصل توضیح دهیم.

استفاده از روغن آرگان به‌صورت مستقیم بر روی پوست سر:

استفاده مستقیم از روغن آرگان بر روی پوست سر باعث افزایش جریان خون و کاهش التهابات پوستی می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند. برای استفاده مستقیم از روغن آرگان، می‌بایست چند قطره از این روغن را بر روی سر خود بریزید و چند دقیقه این روغن را بر روی پوست خود ماساژ بدهید تا این روغن به طور کامل بر روی تمامی نواحی پوست سر نفوذ کند و به‌خوبی جذب شود. پس از اینکه پوست سر شما به‌صورت کامل به روغن آرگان آغشته شد، می‌توانید با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز سر خود را بپوشانید و سپس با استفاده از سشوار باد گرم، سر خود را خشک کنید. پس از گذشت چند ساعت می‌توانید سر خود را بشویید.

شست‌وشوی سر با استفاده از شامپوهای حاوی روغن آرگان:

امروزه بسیاری از برندهای معتبر، ارگانیک و جهانی، شامپوهای حاوی روغن آرگان به لیست محصولات خود افزوده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از این دسته شامپوها، چربی‌های موجود بر روی پوست سر خود را کنترل کنید و با پاک‌سازی پوست سر، بافت آسیب‌دیده را ترمیم کنید و از ریزش موهای خود جلوگیری نماید. معمولاً روش استفاده از این شامپوها بر روی محصول نوشته شده و شما می‌توانید با خواندن توضیحات محصول، از محصول مدنظر استفاده نمایید.

استفاده از روغن آرگان به‌صورت ماسک مو:

بسیاری از افراد برای تقویت موهای خود، پس از استحمام از ماسک مو استفاده می‌کنند و آن را تا مدت سی دقیقه پس از استحمام بر روی موی نگه می‌دارند و سپس موهای خود را با استفاده از سشوار باد گرم خشک می‌کنند. شما می‌توانید برای تقویت ریشه و ساقه مو و برای درمان ریزش مو، چند قطره روغن آرگان را به ماسک موی خود اضافه کنید و شاهد تأثیرات شگفت‌انگیز این روغن باشید!

استفاده از روغن آرگان همراه با سایر روغن‌های طبیعی:

باتوجه‌به قیمت بالای روغن آرگان، می‌توانید این روغن را با سایر روغن‌های طبیعی و مؤثر مانند روغن زیتون، روغن سیاه‌دانه، روغن نارگیل و... ترکیب نمایید و از این ترکیب به‌صورت مستقیم بر روی پوست سر خود استفاده نمایید. استفاده از این ترکیب روغن‌های طبیعی می‌تواند در راستای جلوگیری از ریزش مو تأثیر مثبتی داشته باشد.

خرید روغن آرگان طبیعی و اصل

تا به اینجای متن به بررسی خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان بر روی پوست و مو پرداختیم و بیان کردیم که استفاده از این روغن می‌توانید از ریزش مو جلوگیری کند و ساقه و ریشه مو فرد را تقویت کنید؛ اما این تأثیرات شگفت‌انگیز تنها در زمانی رخ می‌دهد که فرد از روغن آرگان طبیعی و اصل استفاده نماید. در غیر این صورت و در صورت استفاده از روغن آرگان غیراصلی و ناخالص، تأثیرات این روغن به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد و حتی در صورت تقلبی بودن، ممکن است محصول مدنظر برای سلامتی پوست سر و موهای شما نیز خطرآفرین باشد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود تا روغن آرگان و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک خود را از فروشنده‌ای مطمئن خریداری کنید. وب‌سایت محلول یکی از برترین و معتبرترین فروشنده‌های روغن‌های آرایشی و طبیعی در ایران است و شما عزیزان می‌توانید خریدی مطمئن و باکیفیت را از این وب‌سایت تجربه نمایید. برای خرید روغن آرگان باکیفیت و اصل تنها کافی است به صفحه محصول روغن آرگان ملک بایو در وب سایت محلول مراجعه کنید.

توسط: رضا فتاح زاده

1401/09/13

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.