ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

ایا روغن ارگان باعث حساسیت میشود؟

294

ایا روغن ارگان باعث حساسیت میشود؟

در مطالب قبلی از وب‌سایت بالسینو به بررسی خواص و مزایای استفاده از روغن آرگان پرداختیم و بیان کردیم این روغن آرایشی ارگانیک باتوجه‌به ترکیبات جادویی و برخورداری از ویتامین E و اسیدهای چرب می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی سلامتی و زیبایی پوست و موی شما داشته باشد. جوان‌سازی، ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، پاک‌سازی، رفع چین و چروک دور چشم و.... از جمله مزایای استفاده از روغن آرگان برای پوست و تقویت رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و... از مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو است. با اینکه روغن آرگان دارای مزایا و خواص بسیاری است اما مانند تمامی پدیده‌های موجود در طبیعت، این روغن نیز دارای عوارضی است که ممکن است برای برخی از افراد بروز دهد. در این مطلب بنا داریم به بررسی عوارض احتمالی استفاده از روغن آرگان بپردازیم و به سؤال "آیا روغن آرگان حساسیت می‌شود؟" پاسخ دهیم؛ بنابراین، اگر علاقه‌مندید در این باره اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان این مطلب همراه باشید.

آیا استفاده از روغن آرگان دارای عوارض جانبی است؟

امروزه استفاده از روغن آرگان به‌عنوان یک محصول آرایشی ارگانیک بیش‌ازپیش موردتوجه است و بسیاری از افراد از این روغن در روتین پوستی خود استفاده کنند؛ اما استقبال شدید از این روغن و استفاده از بیش از اندازه از روغن آرگان باعث شده تا بسیاری از افراد توجهی به مضرات روغن آرگان نداشته باشند. بدیهی است که استفاده بیش از حد از روغن آرگان می‌تواند تأثیرات مخرب و منفی بر روی سلامت پوست و موی شما داشته باشد؛ البته باید توجه داشته باشید که میزان این عوارض و اثرات منفی روغن آرگان به نسبت خواص و مزایای استفاده بسیار کم‌تر است و در مواردی محدودی این مضرات و عوارض گزارش می‌شوند. ضمناً عوارض به وجود آمده تحت‌تأثیر استفاده زیاد از روغن آرگان چندان شدید نیست و حتی پس از بروز نیز به‌راحتی قابل دفع هستند؛ اما بدیهی است که پیش از مصرف باید به عوارض هر ماده‌ای توجه کنید تا دچار دردسر نشوید.

بررسی با عوارض استفاده روغن آرگان

در حالت کلی روغن آرگان با انواع پوست‌ها سازگار است و مصرف این روغن معمولاً دچار بروز عوارض خاصی نمی‌شود؛ اما در برخی از موارد برخی از افراد پس از استفاده از روغن آرگان دچار مشکل می‌شوند. این عوارض و مشکلات احتمالی را در این بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک در اثر استفاده از روغن آرگان

حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک، به‌عنوان یکی از مضرات و عوارض استفاده روغن مطرح می‌شود و اولین‌بار واکنش آلرژیک به روغن آرگان در کشور مراکش و برای یک مرد ۴۳ساله دیده شده است. به‌طوری‌که این فرد حتی با بو کردن روغن آرگان دچار تورم پوست، افت فشار و درد در ناحیه گلو می‌شد. اگر فردی به روغن آرگان حساسیت داشته باشد و بدنش واکنش آلرژیک نشان بدهد، حتی ممکن است خطراتی جدی مانند مرگ را برای فرد در پی داشته باشد؛ البته چنین واکنش‌هایی در مورد تمامی خوراکی‌ها، روغن‌ها و... نیز مطرح است و بروز چنین حساسیت و واکنش آلرژیکی نسبت به روغن آرگان بسیار نادر است و شاید در کل جهان تعداد افرادی که چنین حساسیتی داشته باشند، به تعداد انگشتان یک‌دست نرسد. بدیهی است که اگر فردی به روغن آرگان آلرژی دارد باید نوع خوراکی آن را از رژیم غذایی و نوع آرایشی آن را از روتین پوست و موی خود خارج کند و از مصرف این روغن پرهیز نماید. در صورتی که از حساسیت خود به روغن آرگان اطلاع نداشتید و از این محصول استفاده کردید، استفاده از داروهایی مانند آنتی‌هیستامین، اپی‌نفرین و کورتیکواستروئید می‌تواند برای رفع این حساسیت مناسب و مؤثر باشد. اگر تا به حال از روغن آرگان استفاده نکرده‌اید، می‌توانید برای اطمینان خاطر در ابتدای امر، تنها چند قطره از این روغن برای پوست دستتان امتحان کنید و سپس استفاده از این محصول را در دستور کار خود قرار دهید.

بروز حساسیت در کسانی که به آجیل آلرژی دارند

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به آجیل‌ها و دانه‌های روغنی حساسیت دارید، پیشنهاد می‌شود از مصرف روغن آرگان صرف‌نظر کنید؛ زیرا احتمال اینکه به روغن آرگان که از هسته میوه درخت آرگان تهیه می‌شود نیز حساسیت داشته باشید و در صورت استفاده از این روغن دچار مشکلاتی مانند حساسیت و واکنش‌های آلرژیک شوید.

عوارض مصرف نوع خوراکی روغن آرگان

اگر فردی به روغن آرگان حساسیت داشته باشد و از این محصول در غذاهای خود مانند سوپ، سالاد و... استفاده نماید، ممکن است با عوارضی مانند حالت تهوع، اسهال، کم‌اشتهایی، نفخ، گیجی، دشواری خواب، بی‌حالی عمومی، تحریک بیش از حد افسردگی و... مواجه شود. البته باز هم متذکر می‌شویم که درصد افرادی که به این محصول حساسیت دارند و ممکن است دچار چنین عوارضی شوند، بسیار کم است و بسیار بعید است که شما نیز جزو افرادی باشید که به روغن آرگان حساسیت دارند.

حساسیت و التهاب پوستی

کسانی که به روغن آرگان حساسیت دارند و کسانی که بیش از حد از این محصول برای بهبود وضعیت پوست و موی خود استفاده می‌کنند، ممکن است با عوارضی مانند تورم‌های پوستی، خارش در ناحیه مورداستفاده، قرمزشدن پوست و... مواجه شوند. قرمزی و تورم پوست ممکن است در اثر حساسیت پوستی، استفاده از داروهای خاص، یا به دلایلی مانند بیماری‌های خاص اتفاق بیفتد. اگر پوست فرد دچار حساسیت خاصی شود و یا فرد از دارویی استفاده نماید که آن دارو با روغن آرگان در تداخل باشد، ممکن است فرد با عوارضی مانند بروز جوش و آکنه مواجه شود. شایان‌ذکر است که تعداد کسانی که دچار چنین مشکلاتی می‌شوند، کمتر از یک درصد است و طبیعتاً احتمال اینکه این اتفاق برای شما عزیزان بیفتد، بسیار کم است.

تضعیف و ریزش مو در اثر استفاده از روغن آرگان

همان‌طور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، از روغن آرگان برای تقویت موهایی استفاده می‌شود که در اثر کمبود ویتامین‌ها و آلودگی هوا دچار ریزش می‌شوند و اگر دلیل ریزش موی فرد مشکلات ژنتیکی یا هورمونی باشد، استفاده از روغن آرگان تأثیر مثبتی بر روند ریزش مو نخواهد داشت و حتی ممکن است که استفاده از این محصول دارای اثر معکوس و منفی باشد و ریزش موی فرد را افزایش دهد. در این موارد، روغن آرگان باعث تضعیف فعالیت فولیکول‌های مو می‌شوند و رشد موهای شما را کاهش می‌دهند.

عوارض مصرف روغن آرگان تقلبی

استفاده از روغن آرگان تنها در صورتی دارای خواص و مزایای زیاد و عوارض و مضرات کم است که روغن خریداری‌شده اصل و خالص باشد! باتوجه‌به اینکه روغن آرگان محصولی کمیاب و فرایند تولید آن نیز بسیار سخت است، قیمت آن نسبت به سایر روغن‌های آرایشی و خوراکی بسیار بیشتر است و از این رو، تقلب در تولید و عرضه این محصول بسیار زیاد است و بسیاری از برندها و تولیدکنندگان روغنی تقلبی و ناخالص را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. استفاده از چنین محصولاتی می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای سلامت عمومی بدن شما به همراه داشته باشد و به سلامت پوست و موی شما نیز آسیب برساند. اگر علاقه‌مندید تا روغن آرگان اصل را تشخیص دهید و محصولی اصل و باکیفیت را خریداری نمایید، می‌توانید مطلب "چطور روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم؟"، از وب‌سایت بالسینو را مطالعه کنید و نحوه تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی را بیاموزید. راحت‌ترین برای تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی و خرید روغن آرگان اصل و طبیعی، خرید این محصول از فروشنده‌ای مطمئن است. 

خرید روغن آرگان

همان‌طور که اشاره شد، خرید روغن آرگان از فروشنده‌های نامعتبر، می‌تواند علاوه بر رساندن ضرر مالی، باعث آسیب‌دیدگی سلامت عمومی و سلامت پوست و موی شما شود؛ در همین راستا، پیشنهاد می‌شود تا خرید روغن آرگان و سایر محصولات آرایشی ارگانیک را از فروشگاه‌های معتبر مانند بالسینو انجام دهید و با اطمینان خاطر از محصولات آرایشی ارگانیک خود استفاده نمایید. برای خرید روغن آرگان اصل و طبیعی به اینجا مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی مزایای و مضرات استفاده از روغن آرگان پرداختیم و دریافتیم که مزایای استفاده از این روغن بسیار بیشتر از مضرات و عوارض استفاده از آن است. اگر مصرف این محصول به میزان منطقی و درست انجام شود، احتمال اینکه در اثر استفاده از این محصول با عوارض خاصی مواجه شوید، بسیار کم خواهد بود. در پاسخ به سؤال آیا روغن آرگان باعث حساسیت می‌شود؟، باید بیان کنیم که تعداد کسانی که در سراسر جهان به محصول حساسیت دارند و در صورت مصرف بدنشان واکنش‌های آلرژیک به این محصول نشان می‌دهد، بسیار کم است و احتمال اینکه شما نیز با عوارض استفاده از این محصول مواجه شوید، بسیار کم خواهد بود؛ بنابراین، در پاسخ به این سؤال باید اشاره کنیم که روغن آرگان ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود؛ اما درصد وقوع این عارضه بسیار کم است! با این تفاسیر پیشنهاد می‌شود استفاده از نوع خوراکی این محصول را در رژیم غذایی خود و استفاده از نوع آرایشی این روغن را در روتین مراقبت پوستی خود بگنجانید و از خواص شگفت‌انگیز طلای مایع بهره‌مند شوید. در پایان امید است که این مطلب از وب‌سایت بالسینو برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

توسط: رضا فتاح زاده

1401/07/24

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.