ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

روغن شترمرغ اصل را از کجا تهیه کنیم؟

271

روغن شترمرغ اصل را از کجا تهیه کنیم؟

روغن شترمرغ چیست؟

از مصر باستان تا آفریقای باستان و حتی تا روم باستان، بیش از 3000 سال است که از این روغن استفاده می شود. نوع خاصی از روغن به نام روغن شترمرغ از لایه های پوست شترمرغ استخراج می شود و محبوب ترین استفاده از این روغن باشکوه در زمینه لوازم آرایشی است. با این حال، در موارد خاص، ممکن است به صورت خوراکی برای درمان داخلی استفاده شود. روغن شترمرغ توسط مصریان و رومیان باستان برای درمان سوختگی، درماتیت، اگزما، پسوریازیس، خشکی پوست و مو و ورم مفاصل و سایر بیماری ها استفاده می شد. اسیدهای چرب ضروری امگا 3، امگا 6 و امگا 9 در این روغن به وفور یافت می شود و به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. برای تولید این روغن از تکنیک بن ماری استفاده می شود که بسته به نیاز شما ممکن است به صورت خوراکی یا موضعی مصرف شود. در تهیه این روغن از چربی گوشت شترمرغ استفاده می شود.

خواص روغن شترمرغ

درمان آرتریت و روماتیسم

این روغن دارای خواص ضد التهابی قوی است و ممکن است به کاهش درد روماتیسمی و آرتریت کمک کند. اعمال موضعی و ماساژ ناحیه تحریک شده و دردناک تنها چیزی است که لازم است.

سلامت چشم ها

از آنجایی که غلظت بالایی از ویتامین A و آنتی اکسیدان دارد، این پتانسیل را دارد که یک درمان طبیعی و موثر برای بهبود بینایی و عملکرد بینایی باشد. علاوه بر خواص درمانی برای چشم، به تقویت عضلات چشم نیز کمک می کند.

انرژی زا

آدنوزین تری فسفات، که ممکن است در روغن طبیعی شترمرغ وجود داشته باشد، به بدن کمک می کند تا انرژی بیشتری تولید کند.

درمان دیسک کمر

علاوه بر داشتن ویژگی های ضد التهابی، حاوی اسید لینولنیک است که آن را در درمان دردهای دیسک عضلانی و کمر و موارد دیگر مفید می کند.

درمان یبوست

اگر از یبوست یا مشکلات گوارشی رنج می برید، استفاده از روغن شترمرغ ممکن است یک راه حل طبیعی و عالی برای علائم شما باشد. ما از آن برای هضم و حرکات روده استفاده می کنیم زیرا مفید است.

خواص روغن شترمرغ برای پوست

روغن شترمرغ علاوه بر کمک به سلامت بدن باعث سلامتی نیز می شود و روغن شترمرغ نه تنها برای سلامت کلی بدن مفید است، بلکه ظاهر و سلامت پوست و مو را نیز بهبود می بخشد. خواص روغن شترمرغ که برای پوست مفید است به شرح زیر است:این روغن طبیعی است که برای تسکین درد استفاده می شود. حاوی خواص ضد التهابی است و ممکن است به عنوان یک مرطوب کننده قوی در کنار سایر محصولات استفاده شود. برخلاف سایر محصولات روغنی، این روغن به عمق پوست نفوذ می کند و به کاهش ظاهر منافذ پوست کمک می کند. در درمان زخم ها، سوختگی ها و انواع بیماری ها استفاده می شود. همانطور که می دانید این روغن به سرعت جذب بدن می شود و اثری سیاه یا چسبنده روی پوست باقی نمی گذارد. درمان بیماری های پوستی مانند خارش، زخم، سوختگی، ساییدگی، آفتاب سوختگی و تاول با این محصول امکان پذیر است. خواص ضد التهابی این گیاه آن را به ویژه برای کاهش تورم و قرمزی پوست مفید می کند. این روغن ممکن است برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله ضایعات، درماتیت، اگزما، پسوریازیس، خشکی پوست، خشکی مو، زخم بستر و غیره استفاده شود. برای افراد مسن و کسانی که می خواهند ظاهر جوان خود را حفظ کنند، خواص ضد پیری این روغن ممکن است بسیار مفید باشد. این روغن به کاهش علائم پیری مانند چین و چروک کمک می کند و اسیدهای چرب موجود در آن برای تقسیم سلولی، بهبودی و به طور کلی رشد مفید است. روغن طبیعی شترمرغ برای کاهش درد از جمله ناراحتی گردن، عضلانی و مفاصل استفاده می شود. این روغن در درمان روماتیسم نیز مفید است. برای پوست، مو و ناخن کاملاً مفید است و جذابیت کلی فرد را افزایش می دهد. با استفاده از این روغن می توان کیفیت و سرعت رشد مو و پوست را افزایش داد. از آنجایی که ترکیب مولکولی این روغن بسیار شبیه به پوست انسان است، مرطوب‌کننده خوبی است. روغن شترمرغ یک پاک کننده ملایم برای پوست است که در درمان جوش و آکنه نیز مفید است. این روغن قارچ ها را از سطح پوست پاک می کند و آن را بهداشتی تر می کند. این روغن همچنین به از بین بردن آکنه و جوانسازی سلول های پوست از جمله موارد دیگر کمک می کند. بیماران سرطانی ممکن است از استفاده از این روغن با روغن درخت چای برای بهبود وضعیت خود سود ببرند. هنگام استفاده از روغن شترمرغ، ممکن است درخواست کنید که کلسترول خوب شما را افزایش دهد در حالی که کلسترول بد را کاهش دهد. گوش درد و التهاب چشم را کاهش می دهد. در درمان زخم های هموروئید موثر است و همچنین در درمان میگرن و سایر اختلالات سیستم عصبی مفید است.

طرز استفاده از روغن شترمرغ

این روغن شگفت انگیز بسته به شرایط و بیماری تحت درمان ممکن است به طور مستقیم یا خوراکی مصرف شود.

روش های تشخیص اصل بودن روغن شترمرغ

روش های مختلفی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن روغن شترمرغ وجود دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:  روغن شترمرغ مایعی است که با قرار گرفتن در معرض عناصر در خانه سفت نمی شود. اگر آن را در دمای معمولی کنار بگذارید، زرد و سپس سفید می شود. به دلیل ترکیبات قدرتمند موجود در اسانس، به سرعت جذب پوست می شود و هیچ گونه چربی از خود باقی نمی گذارد. اما به دلیل غیرممکن بودن ارزیابی تمامی الزامات اصالت روغن، ترجیحاً این روغن را از مراکز معتبری که دارای پروانه و استاندارد بهداشتی و همچنین علامت سیب سلامت هستند تهیه کنید. از آنجایی که این شرکت‌های معروف روان‌کار کنترل کیفیت دقیقی دارند، کالاهای مارکدار را به مشتریان خود ارائه نمی‌دهند.

روغن شترمرغ اصل را از کجا تهیه کنیم؟

خرید روغن شترمرغ را میتوانید از اکثر فروشگاه ها تهیه کنید. با این حال، مشخص نیست که کدام یک مجوز گرفته است و آنها در بازار نفت دخالتی نکرده اند. برای این شرایط، توصیه می کنیم از یک فروشگاه معتبر محلول خرید کنید. روغن شترمرغ توسط این فروشگاه با کمک متخصصان مجرب در محیطی استاندارد و بهداشتی تهیه می شود. سپس روغن برای توزیع به مشتریان محترم در یک محیط بهداشتی بسته بندی می شود. این وب سایت با نمایش علامت اعتماد جهانی SSL و همچنین نمادهای غذا و داروی کشور و همچنین سیب سلامتی این اطمینان را به شما می دهد که بتوانید روغن نباتی مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

خواص شگفت انگیز روغن شتر مرغ

حاوی سطوح بالایی از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3/6/9 است که برای ناراحتی مفاصل، آرتروز، آکنه و صورت و همچنین آبرسانی به پوست خشک و عوارض دیابت مفید است. روغن شترمرغ اصل ظرفیت جذب بالایی دارد و سرشار از آمینو اسیدهای چرب است که به لیپیدهای موجود در این روغن به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن اجازه می دهد تا بر روی پوست خشک اثر آبرسانی داشته باشد. چربی شترمرغ که حیوانی گیاهخوار است فاقد هورمون های رشد و مواد شیمیایی است و در نتیجه مردم به کالاهای حاوی روغن ضروری شترمرغ و همچنین سایر محصولات مشتق شده از شترمرغ مانند لوسیون ها، کرم ها، صابون ها و غیره نیاز شدید دارند. چنین مواردی روغن شترمرغ بیشتر برای از بین بردن چربی های اشباع شده از بدن و صورت و همچنین آکنه استفاده می شود. علاوه بر این، روغن شترمرغ از دوران باستان در ملل رومی و مصری مورد استفاده قرار می گرفته است، همانطور که در متون قدیمی که از آن دوره باقی مانده است، دیده می شود.

روغن شتر مرغ حجم دهنده تضمینی

روغن شترمرغ اصل از غلظت بالایی از اسیدهای آمینه چرب تشکیل شده است که یکی از عوامل موثر در مقدار زیاد این روغن مفید است. روغن شترمرغ زنانه و مردانه سایز آلت تناسلی را بدون ایجاد مشکل افزایش می دهد و افزایش سایز آن تضمین شده است. و روغن شترمرغ ماده ای قوی است که تعداد زیادی از جانبازان در سراسر جهان دارد. مصر یکی از کشورهایی است که بخش قابل توجهی از درآمد خود را از فروش روغن شترمرغ به دست می آورد. هنگامی که روغن شترمرغ با روغن کرچک ترکیب می شود، ترکیب فوق العاده ای ایجاد می شود که فولیکول های مو را تقویت می کند، شوره سر را کاهش می دهد و مشکل طاسی را که بیشتر در مردان شایع است، حل می کند. ممکن است دو بار در روز از روغن شترمرغ برای افزایش سایز باسن و سینه زنان و همچنین سایز آلت مردان استفاده کنیم. همچنین بهتر است در شب نواحی مناسب را با روغن شترمرغ ماساژ دهید. فقط لباس خواب ما در شب چرب می شود و لازم است اول صبح از دوش گرفتن استفاده کنیم. این مزیت اضافی در بهبود گردش خون و ایجاد فرصتی برای خواب آرام دارد. مشاهده خواهیم کرد که علاوه بر حجم دهی، پوست ما نیز در نتیجه این درمان جذاب و شفاف به نظر می رسد.

طریقه مصرف روغن شتر مرغ برای پوست صورت

توصیه می شود قبل از مالیدن روغن شترمرغ به پوست ابتدا دست و صورت خود را با آب ولرم بشویید تا جوش های روی بدن و صورت از بین برود. پس از آن روغن شترمرغ را به مدت 5 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. روغن اصلی شترمرغ زرد رنگ است (مانند آبلیمو)، طعمی قوی دارد و ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر روغن ها متمایز می کند. علاوه بر این، روغن شترمرغ حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است، ظرفیت جذب بالایی دارد و برخلاف لوسیون های پوستی، هنگام استفاده موضعی، منافذ باز را مسدود نمی کند. باید اطمینان حاصل کنیم که روغن شترمرغ به خوبی جذب پوست ما می شود و صورت و بدن خود را دو بار در روز با صابون بشویید و روزانه پوست خود را با این روغن مفید ماساژ دهید. استفاده منظم از این روغن مفید در طول زمان باعث تغییرات خوب پوست مانند شفافیت پوست، کاهش سیاهی زیر چشم و غیره می شود.

بهترین روغن شتر مرغ اصل از کجا تهیه کنیم؟

یکی از سوالاتی که مشتریان اغلب از آنها پرسیده می شود این است که از کجا می توانند روغن شترمرغ اصیل با بالاترین کیفیت را تهیه کنند. در پاسخ می‌توانیم اضافه کنیم که می‌توانید اطلاعاتی در مورد نحوه ساخت روغن شترمرغ اصل را در وب‌سایت‌های فروشگاهی معتبر گیاهی یا صفحاتی که روغن شترمرغ اصلی را ارائه می‌دهند، بیابید و در بیشتر موارد، ضمانت روغن شترمرغ اصلی و آنالیز آزمایشگاهی آن است. نیز ذکر شده است. است. به عنوان یک جایگزین، ممکن است روغن اصلی شترمرغ را در خانه تولید کنیم، ابتدا دم شترمرغ را گرم کرده تا چربی های جامدی که در اثر گرما جمع شده اند حل شود و سپس فرآیند ساده خود را برای تهیه روغن اصلی شترمرغ دنبال کنیم. ساخت روغن شترمرغ نیازی به استفاده از تجهیزات خاصی ندارد. به عنوان مثال، می‌توانیم چربی دنبه را در قابلمه‌ای مایع کنیم و روغن اصلی را در یک سطل یا لیوان حفظ کنیم و ممکن است این روغن را بدون افزودن مواد افزودنی نگهداری کنیم.

آیا روغن شترمرغ برای پوست انسان مفید است و خاصیت روغن شترمرغ چیست؟

بر اساس اسناد تاریخی، ایرانیان و رومیان باستان از روغن شترمرغ برای درمان زخم ها و سوختگی ها و همچنین برای کاهش اثرات آن استفاده می کردند. روغن شترمرغ اصل که از چربی زیر جلدی و بافت‌های چربی بدن شترمرغ نشأت می‌گیرد، سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که برای سلامتی ضروری هستند. با توجه به اینکه این چربی از خانواده امگا و تری گلیسیرید منشا می گیرد با بافت پوست بدن انسان قابل مقایسه است و در نتیجه تاثیر قابل توجهی در درمان بیماری های پوستی انسان دارد و پوست را شفاف و برجسته می کند. در ظاهر. در مقایسه با کرم های آرایشی ساخته شده از مواد شیمیایی صنعتی، کرم شترمرغ فاقد مواد مصنوعی است و کاملا طبیعی و ارگانیک است. همچنین هیچ اثر منفی یا آلرژی شناخته شده ای ندارد. از خواص این کرم فوق‌العاده می‌توان برای کاهش چین و چروک‌های پوست صورت و همچنین برای از بین بردن کامل بقایای جوش‌ها، لک‌ها و سایر علائم آسیب پوست استفاده کرد. این کرم طبیعی برای افراد در هر سنی قابل استفاده است و برای همه مناسب است.

خواص دارویی کرم و روغن شترمرغ

از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند و همچنین چین و چروک های موجود را از بین می برد.

  • در برابر آکنه، آبله و لیشمانیوز موثر است.
  • درمان گزش حشرات و عواقب انجام آن
  • به از بین بردن جوش های سر سیاه و پف زیر چشم کمک می کند.
  • تمام انواع سوختگی ها باید به محض وقوع درمان شوند.
  • عواقب زخم ها و بریدگی های مختلف درمان شده و آثار بخیه ها برداشته می شود.
  • برای درمان اگزما، پینه دست و پا و قارچ بین انگشتان پا موثر است.
  • درمان زخم پای دیابتی و ترمیم زخم بستر دو نمونه از کارهایی است که ما انجام می دهیم.
  • این محصول به از بین بردن تبخال، کبودی، تاول و آفتاب سوختگی کمک می کند.
  • ظاهر کک و مک را کاهش می دهد و پوست تحریک شده را تسکین می دهد.
  • نرم کننده و مرطوب کننده فوق العاده موثر برای پوست
  • نرم کننده مو که در جلوگیری از ریزش و طاسی مو موثر است
  • ترک های پوستی ناشی از کاهش یا افزایش وزن از بین می روند.

این محصول ارگانیک علاوه بر تسکین درد، ممکن است با استفاده منظم از آن برای پوست و مو، به حفظ سلامت، لطافت و شادابی پوست و مو نیز کمک کند.

خواص زیبائی روغن شترمرغ

متخصصان پوست لایه برداری و بازسازی پوست (نرم کننده، روشن کننده و ضد لک) را توصیه می کنند. به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع، به تقویت شبکه فیبر پوست کمک می کند. پوست صورت و گردن صاف می شود تا ظاهر چین و چروک را کاهش دهد. ظاهر خشکی لب، کبودی و پف زیر چشم و همچنین جوش (آکنه) را بهبود می بخشد. موثرترین برطرف کننده ترک پاشنه، ترک های بعد از زایمان، ترک های چاقی و لاغری و ترک های بعد از زایمان. بهبود زخم، سوختگی، بخیه و گوشت اضافی همگی مسائلی هستند که ممکن است ایجاد شوند. جوش های سرسیاه را از نقاط مختلف بدن از جمله زیر بغل، ران، زانو، زیر چشم و سایر نواحی از بین می برد.

خواص بهداشتی روغن شترمرغ

نرم کننده و مرطوب کننده پوست با اثر تسکین دهنده. از نظر طراوت پوست معجزه می کند. به تسریع بهبود پوست تحریک شده و آفتاب سوختگی کمک می کند. بازیابی سلول های پوستی که در اثر استرس و هوای سخت از بین رفته اند موثرترین روغن ماساژ (رفع خستگی و شل شدن عضلات و افزایش جریان خون) سلامت موهای ضعیف و ظاهر ابروها و مژه ها را با تثبیت و تقویت آنها بهبود می بخشد. محافظت از پوست مهم است (حفظ چربی و رطوبت طبیعی پوست، درمان پوست خشک) سفت و سفت کردن سینه در خانم ها و همچنین پیشگیری از افتادگی سینه و شکم (به گفته متخصصان اگر با ورزش سبک همراه باشد بسیار موثر خواهد بود)

روغن شترمرغ برای پوست صورت

با استفاده از محلول روغن شترمرغ، شما بسیار زیباتر به نظر خواهید رسید. تحقیقات دانشمندان نشان داده است که جزء اصلی روغن شترمرغ که توانایی نفوذ به لایه های زیرین پوست را دارد، در جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروک فوق العاده موثر است و به طور قابل توجهی به حفظ صورت و پوست انسان کمک می کند. به نظر تازه و جوان نیز هست. استفاده از کرم و روغن شترمرغ برای افراد در هر سنی از جمله کودکان و بزرگسالان توصیه می شود. مولکول های روغن شترمرغ به طور قابل توجهی شبیه مولکول های پوست انسان است. برای انجام این کار، به سرعت توسط پوست بدن انسان جذب می شود. غلظت بالای امگا 3، 6 و 9 موجود در این روغن کار سیستم های تقسیم سلولی و ترمیم بدن انسان را تسهیل می کند و به آن اجازه می دهد مفاصل آسیب دیده را ترمیم کند و مایع مفصلی تولید کند و در نتیجه درد کامل مفصلی را کاهش یا از بین ببرد. این روغن همچنین برای استفاده در ظریف ترین نواحی پوست مناسب است، این روغن یک انتخاب عالی است. از زمان های قدیم، افراد بسیاری از فرهنگ ها از روغن شترمرغ برای زیبایی و بازسازی پوست خود و همچنین برای درمان بیماری ها و سایر بیماری ها استفاده می کردند. روغن شترمرغ محلول به دلیل صد در صد طبیعی بودن و فاقد هرگونه مواد شیمیایی، هیچ گونه حساسیت و عوارض جانبی دیگری ایجاد نمی کند. با استفاده از کرم های محلول و روغن های طبیعی، مشکلات پوستی خود را بهبود بخشید، با دردهای عضلانی و مفاصل خود برای همیشه خداحافظی کنید، زیبایی پوست و موی خود را دوچندان کنید و تا آخر عمر احساس شادی و رضایت داشته باشید. به اطرافیانتان هدیه بدهید. روغن شترمرغ برای هزاران سال در مصر باستان و در قاره استرالیا برای درمان ناراحتی موضعی، درد مفاصل، آسیب پوستی و التهاب و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. بیش از 40000 سال است که بومیان استرالیا از این روغن به عنوان یک مرطوب کننده و نرم کننده قوی استفاده کرده اند و امروزه نیز همچنان استفاده می شود. روغن و کرم اصلی شترمرغ به دلیل داشتن مولکول های بزرگ و دریافت اکسیژن زیاد، گردش خون را در ناحیه مصرف تحریک می کند و ترمیم و بازسازی پوست و همچنین درمان آسیب های فیزیکی را تسریع می کند.

آشنایی بیشتر با خاصیت روغن شترمرغ

روغن شترمرغ به دلیل سطح بالای اسید اولئیک و عدم وجود فسفر، نفوذپذیری بسیار بالایی برای پوست انسان دارد و آن را به انتخاب خوبی برای استفاده در کرم ها و سایر محصولات تقویت کننده پوست تبدیل می کند. روغن شترمرغ به دلیل نفوذپذیری بسیار بالایی که دارد، قادر است به عمق لایه های پوستی پوست نفوذ کند. روغن شترمرغ شامل سه اسید چرب امگا 3 امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که همگی برای سلامت و شادابی پوست انسان ضروری هستند. این اسیدها توسط بدن انسان تولید نمی شوند و باید به طور منظم از طریق مکمل های غذایی به بدن تحویل داده شوند. هیچ اثر تحریک کننده یا مضر روغن شترمرغ بر روی پوست وجود ندارد. در واقع، به همان اندازه برای پوست بی خطر است که تاثیر آب روی پوست است.

ویژگی های روغن شترمرغ

روغن شترمرغ به دلیل خواص ضد باکتریایی خود در جلوگیری از تشکیل میکروب ها مفید است. استفاده موضعی روی پوست و مو از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و در شرایطی که باکتری های مهاجم عامل ریزش مو هستند، کاهش و در نهایت ریزش مو را متوقف می کند. علاوه بر این، از آنجایی که روغن شترمرغ منافذ را مسدود نمی کند (غیر کومدون زا است)، برخلاف بسیاری از مرطوب کننده ها، روی پوست تمیز جوش ایجاد نمی کند. از سوی دیگر روغن‌های معدنی که یکی از حامل‌های رایج در لوازم آرایشی هستند، نشان داده‌اند که با بستن منافذ پوست، بروز جوش‌های پوستی را افزایش می‌دهند. هنگامی که روغن شترمرغ با ویژگی های پیشگیرانه اضافی روغن شترمرغ ترکیب شود، یک مرطوب کننده بسیار مطلوب برای پوست است زیرا به جلوگیری از روند پیری پوست کمک می کند. محققان فکر می کنند که تعادل خاصی از اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع موجود در روغن شترمرغ برای ظرفیت لایه های سطحی پوست برای حفظ آب در محیط مربوطه مهم است. اثرات ضد التهابی در روغن شترمرغ یافت می شود. رشد مجدد مو، خواص ضد درد و ضد التهابی، کاهش تورم و سفتی مفاصل، کاهش درد ناشی از خراشیدگی پوست و کاهش درد کشیدگی عضلانی ناشی از ورزش، همگی از نتایج احتمالی این ویژگی هستند.

روغن شترمرغ حداقل حاوی 70% اسیدهای چرب اشباع نشده است

افزایش کلسترول تام یا کلسترول بد (LDL) که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد، با اسیدهای چرب اشباع، به ویژه اسید میریستیک و پالمیتیک امکان پذیر است. اسیدهای چرب غیراشباع و اسید اولئیک یا مخلوطی از این دو، مؤثرترین راه‌ها برای کاهش اثرات منفی اسیدهای چرب اشباع بر بدن هستند. اسیدهای چرب غیراشباع امگا 9 که اکثر اسید اولئیک را تشکیل می دهند فراوان ترین آنها هستند. روغن شترمرغ به طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک (امگا-6) است - اسید چرب که نشان داده شده است درد ماهیچه ها و مفاصل را تسکین می دهد - و همچنین اسید اولئیک (امگا-9) که اثر ضد التهابی بر روی منطقه دارد. از ناراحتی بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ، این روغن تقریباً 70 درصد از اسیدهای چرب غیراشباع شناخته شده را در ترکیب خود دارد. فراوان ترین اسید چرب موجود در روغن شترمرغ اسید اولئیک (امگا 9) است که یک اسید چرب غیر اشباع و تک حلقه ای است که بیش از 40 درصد از کل محتوای اسیدهای چرب این روغن را تشکیل می دهد. روغن شترمرغ همچنین شامل 20 درصد اسید لینولئیک (امگا 6) و 1 تا 2 درصد آلفا لینولنیک اسید و همچنین انواع مواد مغذی دیگر است. استفاده از اسیدهای چرب غیراشباع در درمان آرتروز، التهاب و ناراحتی مفاصل نیز توسط متخصصان پزشکی توصیه می شود. خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی روغن شترمرغ. همانطور که با اصطلاح "ضد تورم" تعریف می شود، به دارویی اشاره دارد که برای درمان هر نوع دردی که در اثر تورم ایجاد می شود، مانند آرتریت یا درد عضلانی استفاده می شود. همچنین می‌تواند به داروهایی اشاره داشته باشد که به کاهش تورم بافت‌های بدن انسان کمک می‌کنند، که به نوبه خود به کاهش یا از بین بردن درد کمک می‌کند. مزایای روغن شترمرغ استفاده منظم از کرم و روغن شترمرغ روی پوست به جلوگیری از پیری زودرس و چین و چروک دست و صورت کمک می کند. وقتی صحبت از جوانسازی و ترمیم پوست می شود، این کار واقعاً مؤثر است و ممکن است به از بین بردن تیرگی پوست زیر بغل، زانو، زیر چشم و سایر نواحی دردسرساز کمک کند. استفاده از روغن شترمرغ در دوران بارداری و همچنین پس از کاهش یا افزایش وزن در درمان ترک ها و چین و چروک های پوستی کاملاً مفید است. استفاده از روغن شترمرغ و کرم شترمرغ می تواند شما را بسیار جذاب تر نشان دهد.

شیوه مصرف روغن شترمرغ

برای تمیز کردن و خشک کردن ناحیه آسیب دیده باید از آب گرم صابون استفاده کرد. سپس روغن را به مدت 10 دقیقه در محل درد ماساژ دهید، مطمئن شوید که تمام درد از بین می رود. می توانید از دستمال کاغذی برای پوشاندن محل آسیب دیده استفاده کنید تا ظاهر چشمگیرتری به آن ببخشید. استفاده مداوم از روغن شترمرغ به مدت دو ماه به منظور ترمیم و التیام مفاصل توصیه می شود. در صورت امکان، محل درد باید گرم نگه داشته شود. کارگران، خیاطان و کاربران کامپیوتر که به طور مکرر از دستان خود برای انجام کارهای تکراری استفاده می کنند و همچنین بیماران مبتلا به روماتیسم، کمردرد و زانو درد، از جمله سایر بیماری ها، می توانند از مالیدن روغن شترمرغ به محل درد سه بار در روز به مدت سه دقیقه بهره مند شوند. تسکین درد و ترمیم مفاصل اثرات تسکین دهنده دارو بسته به درجه درد بین سه تا هفت روز ظاهر می شود. ورزشکاران و فوتبالیست های حرفه ای که دائماً با آسیب های مکرر دست و پنجه نرم می کنند و همچنین افرادی که از کبودی و کشیدگی عضلانی رنج می برند و همچنین افرادی که از کشیدگی و التهاب تاندون ها و رباط ها رنج می برند باید به مدت ده دقیقه دو بار با روغن شترمرغ حل شده خوب ماساژ دهند. یک روز برای تسکین درد و برای تسکین درد این کار را برای حدود یک هفته به طور مداوم ادامه دهید. انجام این روش در شب و قبل از خواب و همچنین بستن ناحیه دردناک می تواند به تسریع روند بهبودی کمک کند.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/08/14

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.