ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

چرا روغن خراطین بوی بدی دارد؟

496

چرا روغن خراطین بوی بدی دارد؟

یکی از انواع روغن های طبیعی که از کرم ایزینیا فتیدا تهیه می شود، روغن خراطین است. این روغن دارای کاربرد بسیار زیادی بوده و از آن بیشتر به منظور حجم دادن اندام های بدن استفاده می شود. از گذشته تاکنون این روغن به دلیل خواص زیادی که دارد، مورد استفاده قرار گرفته است.

این روغن نسبت به دیگر روش ها علاوه بر تاثیرگذاری خوب و رضایتمندی که دارد یک روش بسیار خوب و کم عارضه برای درمان بسیاری از مشکلات می باشد. اما یکی از نکاتی که در مورد روغن خراطین وجود دارد بوی نامطبوع آن است. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر این روغن و بوی آن می پردازیم.

بوی روغن خراطین

یکی از موارد مهم که برای تشخیص روغن خراطین اصل به کار می‌رود، بوی کمی زننده آن می باشد. در صورتی که روغن خراطین کاملاً بدون بو باشد این موضوع نشان دهنده تقلبی بودن آن بوده و لازم است که ذکر کنیم روغن اصل دارای بوی غیر قابل تحمل نبوده و بوی آن پس از اینکه بر روی صورت قرار گرفت، از بین خواهد رفت. از این رو روغن اصل فقط کمی دارای بوی تند و زننده است که روی صورت اصلا احساس نخواهد شد.

امروزه به دلیل پیشرفتی که در دستگاه ها و فرآیندهای مربوط به تولید محصولات مختلف به وجود آمده محصولات گیاهی با کمترین میزان بو تولید می شوند. این موضوع برای افزایش رضایتمندی مشتریان و جذب هرچه بیشتر آن ها خواهد بود.

روغن خراطین چیست؟

در روغنی که از کرم ایزینیا فتیدا به دست می‌آید، میزان زیادی پروتئین و امگا وجود دارد. تولید این روغن به صورت سنتی و صنعتی صورت گرفته و هر اندازه که خلوص بیشتری داشته باشد، دارای تاثیر گذاری بیشتری خواهد بود.

در تهیه این روغن از روغن های کنجد، بادام تلخ، زیتون و بادام شیرین به عنوان روغن پایه استفاده می شود. با توجه به نوع روغن پایه که به کار می رود رنگ نهایی این روغن متفاوت خواهد بوده و روی خواص این روغن و میزان جذب آن نیز تاثیرگذار می‌باشد. برای مثال لازم است بدانید که روغن تولید شده با پایه ی روغن کنجد دارای کیفیت بسیار خوبی است اما استفاده از این روغن بعد از مدتی رنگ پوست را تیره خواهد کرد.

به علت ویژگی هایی که روغن خراطین دارد. این روغن تاثیر زیادی در حجم دهندگی اندام های بدن دارد. کرم ایزینیا فتیدا با توجه به سیستم بافت گذاری که دارد، موجب می‌شود روی اندام های بدن نیز تاثیر بگذارد. زمانی که پوست مورد نظر ماساژ داده شود، در آن ناحیه خونرسانی بیشتری صورت گرفته و بعد از ماساژ محل مورد نظر با روغن این روغن جذب پوست بدن شده و موجب می‌شود بافت و عضلات به خوبی تغذیه  کنند.

از این رو سبب حجم گرفتن موضع مربوطه خواهد شد. بهتر است برای اینکه روغن خواص خود را حفظ کند آن را در معرض تابش نور مستقیم خورشید نگهداری نکنید.

کاربردها و خواص این روغن

در روغن خراطین ویتامین و مواد مغذی زیادی وجود دارد که این روغن سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است از این رو این روغن دارای کاربردها و خواص زیادی است و می‌توان از آن در موارد مختلف استفاده کرد. در زیر برخی از کاربردها و خواص این دوره آن را معرفی می‌کنیم.

شفاف کننده و جوان کننده پوست

رفع کننده و کمرنگ کننده لک های پوست

برطرف کننده گودی زیر چشم

حجم دهی و فرم دهی به اندام های بدن نظیر لب، سینه، گونه و باسن

بهبود و درمان ناتوانی جنسی آقایان

خراطین اصل چگونه است

 تشخیص دادن روغن خراطین اصل ممکن است کمی مشکل باشد، داشتن برخی  نشانه ها در این روغن در تشخیص روغن اصلی از روغن تقلبی می‌تواند به افراد کمک کند. روغن خراطین اصل دارای رنگ قهوه ای مایل به تیره بوده و از جمله نشانه های روغن خراطین تقلبی می‌توان به کمرنگی، بی رنگی یا زرد و شرابی بودن آن اشاره کرد. البته لازم است این نکته را در نظر داشته باشیم که برخی از افراد سودجو از طریق اضافه کردن رنگ های مصنوعی و تیره کردن رنگ خراطین تلاش می کنند روغن های تقلبی را به جای روغن اصلی به مشتریان قالب کنند. خراطین اصل به شکل دو فاز است.

هنگامی که خراطین اصل در موضع مورد نظر استفاده شود، تولید گرما کرده و هنگام استفاده از آن نباید حجم غیرطبیعی و فوری ایجاد شود و اگر این اتفاق افتاد نشان دهنده این است که از ترکیبات کورتونی در این روغن استفاده شده است. از این رو روغن مربوطه تقلبی خواهد بود. باید دقت کنید که مصرف خراطین تقلبی موجب بروز عوارض زیادی در افراد خواهد شد.

بوی روغن خراطین اصل

در مورد بوی روغن خراطین اصل باید گفت که خراطین اصل دارای بوی تند و گرمی بوده و اصلاً بدون بو نمی باشد. به گونه ای که افراد در مرحله اول استفاده از آن ممکن است به علت بوی نامطبوع آن کمی اذیت شوند ولی به مرور به این بو عادت کرده و بوی روغن خراطین کم‌کم برایشان قابل تحمل خواهد شد.

بعضی از تولیدکنندگان این روغن برای اینکه بوی نامطبوع آن را کم کرده یا از بین ببرند به آن مقداری دارچین اضافه می کنند.

تولید روغن بدون بو

برای اینکه روغن خراطین اصل تهیه شود، معمولاً برای روغن پایه از روغن زیتون خالص استفاده می شود. این روغن ها را معمولاً تا میزان زیادی تصویه می کنند تا علاوه بر رفع بو روی عملکرد خراطین نیز تاثیر زیادی نداشته باشد. تشخیص دادن خراطین اصل با بو معمولاً بسیار راحت تر از تشخیص روغن بدون بوی آن می باشد. به کار بردن فرآیند هایی که موجب کاهش کنترل کاهش و کنترل بوی بد روغن خراطین می‌شوند، روی قیمت و هزینه این روغن تاثیر خواهد گذاشت. از این رو معمولا نمونه‌هایی که خالص سازی شده و آن ها را از فیلتر عبور داده اند با قیمت بیشتری به فروش می رسند.  معمولاً تشخیص خراطین تصفیه شده به علت این که بوی آن کاهش پیدا کرده است، سخت تر خواهد بود. اما استفاده از آن راحت تر بوده و بدون احساس بوی نامطبوع می توان آن را به کار برد. از این رو معمولا مشتریان از این محصول نسبت به دیگر نمونه‌های آن استقبال بیشتری می‌کند.

 بسیاری از برندهای معتبر تولیدکننده خراطین تا حد زیادی، این روغن را تصویه می کنند. بنابراین می توان از بوی نامطبوع آن تا میزان زیادی چشم پوشی کرد. در تولید این روغن ها از آخرین متد های روز استفاده می شود و بوی غالب این روغن معمولا مربوط به بوی زیتون خالصی است که به آن اضافه شده است. زمانی که این روغن روی پوست بدن مالیده می شود؛ طی فرآیند گرم شدن مقدار کمی بو از خود منتشر می کند که در مورد روغن های تصفیه شده این بو بسیار ناچیز خواهد بود. روند از بین بردن بوی نامطبوع این روغن برای رضایت مشتری و راحتی او می باشد.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/02/11

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.