سبد خرید
مقالات آموزشی

چه بخوریم تا واژن تنگی داشته باشیم

توسط : عطار
اخرین بروزرسانی : ژوئن 14, 2021

واژن تنگ؟ بله، عجیب و معذب‌کننده به نظر می‌رسد اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ایدکه چه خوراکی‌هایی برای تنگ شدن واژن شما مناسب است؟ ممکن است برخی از افراد حتی در وب سایت‌ها و کتاب‌ها این موضوع را جستجو کرده باشند. یا حتی ممکن است خود شما درصدد آن باشید که راه‌هایی مختلفی را بیابید تا بتوانید به خصوص بعد از زایمان واژن خود را تنگ کنید.

واژن گشاد بسیاری از زنان را مضطرب می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها اعتماد به نفس کمتری پیدا ‌کرده و به قدرت جنسی خود شک کنند و بیش از همه احساس ناکافی بودن داشته باشند. 

روش‌هایی برای تنگ کردن واژن

یک رژیم غذایی سالم، دیافراگم لگنی یا کف لگن شما را تقویت می‌کند و سبب ترمیم آن می‌شود. بسیار مهم است که شما یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و کاملا به آن پایبند باشید. به نظر می‌رسد، نوع مناسب غذا می‌تواند واژن شما را سالم و عاری از عفونت نگه دارد. در نتیجه وقتی واژن عفونت نداشته باشد، شل نخواهد بود و همین امر به داشتن واژن تنگ کمک خواهد کرد. 

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید واژن خود را از هرگونه عفونت دور نگه دارید، باید چای سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کاتچین‌های موجود در چای سبز از طریق دستگاه ادراری عبور می‌کنند و خطر رشد بیش از حد باکتری‌های بد را کاهش می‌دهند.

خوردن منظم پروبیوتیک‌هایی مانند ماست، کیمچی، ترشی کلم نیز می‌تواند واژن شما را سالم نگه دارد. آن‌ها میزان باکتری‌های خوب و بد را متعادل می‌کنند. 

تمامی این روش‌ها طبیعی هستند و به داشتن واژن تنگ و سفت کمک خواهند کرد. در ادامه نیز مواد غذایی مناسب برای سلامت واژن و تنگ شدن واژن عنوان شده است که اگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید نکات بسیار مفیدی می‌آموزید.

۱) هویج، توت و سیب

این میوه‌ها سرشار از استروژن طبیعی هستند که همچنین در شنبلیله، دانه کنجد، انار، دانه‌های سویا و محصولات ساخته شده با این ترکیبات نیز یافت می‌شوند. 

میوه کران بری (نوعی توت) یا آب آن به شرط آن که بدون مواد شیرین کننده باشند، پر از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات اسیدی است. این میوه شگفت‌انگیز واژن شما را در برابر عفونت محافظت می‌کنند. بنابراین از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مثانه جلوگیری خواهد کرد.

با مصرف آب کرن بری دستیابی به واژن تنگ ممکن خواهد شد، اما باید دقت کنید که آب کرن بری فرآوری شده و شیرین نخرید زیرا نه تنها مفید نخواهد بود بلکه به سلامتی شما آسیب می‌رساند، به طور کلی باید درصدد آن باشید که از محصولات شیرین شده مصنوعی کمتر در رژیم غذایی خود استفاده کنید. بنابراین قبل از خرید چنین آبمیوه‌هایی لازم است برچسب‌های روی محصولات را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید و به دنبال محصولی و برندی باشید که آبمیوه بدون قند تولید می‌کند. در چنین شرایطی بیشترین سود و منفعت را از محصول دریافت خواهید کرد.

هیچ می‌دانستید زنانی که روزی یک بار سیب می‌خورند زندگی جنسی بهتری دارند؟ تصور بر این است فلوریزین فیتواستروژن موجود در سیب باعث عملکرد جنسی بهتر، تحریک و خیس شدن واژن و توانایی بالا در ارگاسم خواهد شد. ضمنا به یاد داشته باشید زنانی که روزانه دو وعده مرکبات مصرف می‌کنند کمتر به فیبروم رحم مبتلا خواهند شد. چنانچه از بروز مشکلات جنسی جلوگیری کنید سلامت رحم و واژن شما بهبود می‌یابد و به همین ترتیب از واژن تنگ خود لذت بیشتری خواهید برید.

۲) گندم سبوس‌دار و جو دو سر

این دو ماده در اکثر محصولات مانند نان و ماکارونی وجود دارند. جو دوسر که امروزه در اغلب گرانولا و کوکی‌های رژیمی دیده می‌شود از نظر آونانترامید (آنتی اکسیدانی که از قلب محافظت می‌کند) غنی است و به سلامت بدن و تنگ شدن واژن کمک می‌کند.

این محصولات طبیعی دارای فعالیت‌های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد خارش و آنتی آنتروژنیک هستند. عصاره‌های جو دو سر که میزان استاندارد آونانترامید دارند، برای پوست، مو، کودک و البته واژن شما بسیار ایده‌آل است. 

۳) ذرت

ذرت منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B و منیزیم و فسفر است. ذرت کامل باعث افزایش فلور سالم در روده می‌شود که از دیابت، بیماری‌های قلبی و التهابات مزمن جلوگیری می‌کند. اگر به طور همیشگی از ذرت در رژیم غذایی خود استفاده کنید واژن شما تنگ‌تر از قبل خواهد شد.

۴) ماهی

اگر تمایل دارید واژن تنگی داشته باشید، مصرف ماهی را محدود نکنید. زیرا این غذا شامل پروتئین ارگانیک است. به ویژه ماهی‌های کوچک، از جمله ماهی آزاد، خال مخالی و ساردین، ​​سرشار از امگا ۳ هستند و خاصیت ضد التهابی دارند که سبب سلامت مغز، هورمون‌ها و سیستم عصبی می‌شوند. آن‌ها با سرطان کمک مبارزه می‌کنند و همچنین در سفت شدن دیواره واژن و عضلات آن نقش به سزایی ایفا می‌کنند.

۵) واژن تنگ با تخم مرغ

یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین و در دسترس‌ترین غذاها تخم مرغ است. تخم مرغ به تنهایی سرشار پروتئین است و جزو معدود دسته‌های غذایی هستند که به عنوان “پروتئین کامل” در نظر گرفته می‎‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. دلیل این ادعا این است که تمامی ۹ اسید آمینه ضروری و همچنین ویتامین‌های A ، B ، E، کلسیم، روی و آهن در تخم مرغ وجود دارد.

اگر جز افرادی هستید که زرده تخم مرغ دور می‌اندازید و از مصرف آن اجتناب می‌کنید باید بدانید که زرده تخم مرغ یکی از منابع برتر ویتامین D است. مشاهده شده است که افرادی که از مشکلات و بیماری‌های مربوط به ناحیه تناسلی و واژن رنج می‌برند در بدن خود ویتامین D کافی ندارند. عدم دریافت ویتامین D  کافی باعث می‌شود که آن‌ها بیشتر در معرض عفونت باشند. عفونت نیز از اصلی‌ترین دشمنان واژن سفت و تنگ به شمار می‌رود.

۶) آووکادو و واژن تنگ

آووکادو به مقدار کافی شامل چربی‌های سالم، ویتامین B-6 و پتاسیم است. همه موارد نام‌برده شده تأثیرات مثبتی روی میل جنسی شما دارند. این میوه‌ علاوه‌بر تنگ کردن واژن شما به تقویت کننده میل جنسی‌تان کمک می‌کند. خیس شدن واژن و افزایش سطح استروژن از جمله مزایای آووکادو محسوب می‌شود. با مصرف همیشگی آووکادو واژن شما تنگ و دیواره‌های آن تقویت خواهند شد.

۷) گیاهان 

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه واژن تنگ داشته باشید ما استفاده از گیاهان را به شما توصیه می‌کنیم. این گیاهان با تقویت و بازسازی بافت تناسلی، تقویت دیواره و عضلات واژن را به دنبال دارد و باعث می‌شوند واژن تنگ و سفتی داشته باشید. 

علاوه بر مزایای فوق، گیاهان سفت کننده واژن همچنین بر خشکی واژن نیز غلبه می‌کنند. گرگرفتگی و درد مکرر شکم شما را تا حد زیادی درمان خواهند کرد. اگر در کنار این گیاهان رژیم غذایی سالم، ورزش‌های منظم و کرم‌های تنگ کننده واژن داشته باشید، بعد از مدت کوتاهی شاهد نتایج شگفت‌انگیزی خواهید بود.

۸) سیب‌زمینی شیرین 

این نوع سیب‌زمینی‌ فواید بسیاری براس سلامت عمومی بدن شما دارد، به ویژه برای زنانی که قصد بارداری دارند بهتر است از سیب‌زمینی شریرین در رژیم غذایی خود استفاده کنند. سیب زمینی شیرین سرشار از بتا کاروتن و ویتامین A است که به تقویت واژن و تنگ شدن آن کمک می‌کند و محافظت از دیواره‌های رحم یکی از وظایف بتاکاروتن و ویتامین A  است.

ضمنا لازم به ذکر است مواد مغذی موجود در سیب‌زمینی شیرین به تولید هورمون‌های جنسی نیز کمک می‌کند و اغلب برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می‌شود.

۹) پروبیوتیک‌ها

غذاهای غنی از پروبیوتیک، مانند کیمچی و ماست، به غیر از روده برای قسمت‌های دیگر بدن نیز مفید هستند. آن‌ها سطح pH شما را متعادل کرده و به دفع عفونت کمک می‌کنند. پس گزینه مناسبی برای تنگ شدن واژن خواهند بود. زیرا همان‌طور که می‌دانید عفونت سبب شل شدن واژن می‌شود. 

کلسیم (که به میزان زیادی در ماست وجود دارد) به عنوان یک منبع معتبر برای کمک به علائم PMS است.

۱۰) چربی‌ها 

اسیدهای چرب امگا ۳ سبب افزایش و بهبود گردش خون و جریان خون می‌شوند که برای افزایش میل جنسی بیشتر و واژن تنگ مناسب هستند. این اسیدهای چرب ضروری و همچنین اسیدهای دیگر موجود در روغن سنجد تلخ مانند، پالمیتولیک، لینولئیک و اولئیک به خشکی واژن در زنان یائسه کمک می‌کنند.

۱۱) سیر

سیر فقط برای بیماری‌های قلبی و سرطانی مفید نیست، بلکه برای قسمت‌های حساس بدن بانوان هم بسیار مناسب است. سیر از عفونت‌های واژن جلوگیری به عمل می‌آورد و همین امر عاملی برای داشتن واژن تنگ خواهد بود. 

 ۱۲) چای سبز و واژن تنگ

چای سبز برای واژن شما عالی است. محصولات موجود در چای سبز به از بین بردن باکتری E. Coli که باعث عفونت ادراری می‌شوند کمک می‌کند و در نتیجه واژن تنگی خواهید داشت. 

۱۳) مرکباتی مثل پرتقال و لیمو

این مرکبات به دلیل داشتن ویتامین C  در سلامت واژن شما به خصوص عفونت‌های مکرر و ترشحات واژن نقش دارند. مصرف منظم ویتامین C به دلیل وجود اسید اسکوربیک احتمال عود عفونت واژن را به نصف کاهش می‌دهد.

۱۴) ماست

پروبیوتیک‌های موجود در ماست، میکروفلورای سالم واژن را تقویت می‌کنند، در نتیجه از ایجاد عفونت‌هایی مانند UTI، واژینوز باکتریایی و عفونت‌های مخمری جلوگیری خواهند کرد. پس یکی بهترین راه‌ها برای داشتن واژن تنگ مصرف ماست است. همچنین در مورد مصرف ماست در رژیم غذایی خود باید بدانید که این معجزه سفید رنگ خشکی، خارش و بوی بد واژن شما را تا حد زیادی از بین می‌برد. لازم به ذکر است مصرف روزانه ۱۵۰ میلی‌لیتر ماست می‌تواند از بیماری‌های واژن و واژینوز باکتری جلوگیری کند.

برای داشتن واژن تنگ چه غذاهایی را نباید مصرف کنیم؟

 تا اینجا مقاله در مورد خوراکی‌های مفید که به داشتن واژن تنگ به شما کمک می‌کند، پرداختیم. همچنین شما را با انواع خوراکی‌ها و دمنوش‌هایی که باعث سلامت واژن و در نتیجه سفت و تنگ‌تر شدن آن می‌شود، آشنا کردیم. اکنون از شما می‌خواهیم با ما همراه باشید تا در مورد غذاهای مضر که موجب شل شدن واژن می‌شود اطلاعات مفیدی کسب کنید. به یاد داشته باشید مصرف حداقلی و قطع مصرف این مواد به شما کمک می‌کند واژن سفت و تنگ داشته باشید و بیشتر از قبل از رابطه جنسی خود لذت ببرید.

۱) قند

این نکته را به خاطر داشته باشید که قند پس از ورود به بدن ما به گلوکز تجزیه می‌شود. طبق مطالعات انجام شده، اگر قند بیشتری مصرف کنید، بیوم واژن را مختل می‌کند و منجر به عفونت‌های واژن مانند واژینوز باکتریایی خواهد شد. همانطور که می‌دانید واژن نیز هنگامی که عفونت داشته باشد شل خواهد بود. بنابراین، اگر می‌خواهید واژن تنگ داشته باشید؛ بهتر است مصرف قند خود را محدود کنید و روی مواد غذایی با ارزش بالا تمرکز کنید.

۲) غذاهای فرآوری شده

 نکته دیگر اینکه از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. در حالی که غذاهای پری بیوتیک و پروبیوتیک باکتری‌های مفیدی را درون روده و واژن زیاد می‌کنند، غذاهای فرآوری شده سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف خواهند کرد. این امر باعث می‌شود باکتری‌های مضر واژن شما را تحت کنترل خود بگیرند و انواع مشکلات را در آن به وجود بیاورند. از جمله واژینوز باکتریایی، عفونت‌های مخمری، خشکی، درد در هنگام رابطه جنسی و عفونت‌های دستگاه ادراری و… .

۳) گوشت و لبنیات حاوی هورمون‌های مصنوعی 

گوشت‌ها و محصولات لبنی حاوی ژنواستروژن‌ها هستند. هورمون‌های مصنوعی از استروژن تقلید می‌کنند. این هورمون‌ها می‌توانند از ایجاد استروژن و تشکیل مخاط در واژن جلوگیری کنند، که باز هم باعث می‎شود شما عفونت مکرر واژن را تجربه کنید و از داشتن واژن تنگ محروم بمانید.

سخن پایانی

مطمئنا بسیاری از افراد از اینکه چه مواد غذایی برای سایر قسمت‌های بدن‌ مفید است، اطلاع دارند. همیشه رعایت رژیم غذایی سالم و تحرک کافی و پیاده‌روی به ما توصیه شده است. از این رو ما در این مطلب به سلامت واژن و سفت‌تر و تنگ‌تر شدن آن پرداختیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش یابد و رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید. هنگامی که به چربی‌های خوب، غلات کامل برای مو، پوست و ناخن سالم نیاز دارید، لازم است پروتئین بدون چربی مصرف کنید تا بدن شما سالم بماند.

توجه داشته باشید مصرف مواد غذایی ذکر شده در این مطلب به شما کمک می‌کند گرفتگی عضلات کمتری داشته باشید و مقابله با عفونت‌ها و از بین بردن خشکی واژن برای شما راحت‌تر باشد. به این ترتیب شما واژن تنگ و سفتی خواهید داشت.

از طرفی دیگر به معرفی سایر موادغذایی مضر برای واژن پرداختیم. بنابراین لازم است بسیار هوشمندانه عمل کنید و آن‌ها را تا جای ممکن از رژیم غذایی خود حذف کنید یا مصرف آن را به حداقل برسانید. از اینکه با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

منتظر نظرات ارزشمند شما در مورد پیرامون این مقاله هستیم و مطمئن باشید در کمترین زمان ممکن به آن پاسخ داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط در تلگرام
ارتباط در واتس اپ